روایتی از ابعاد گستاخی نظامیان صهیونیست و هتک حرمت زنان فلسطینی

روایتی از ابعاد گستاخی نظامیان صهیونیست و هتک حرمت زنان فلسطینی
چهارشنبه 15 شهريور 1402 - 10:44

بی حرمتی نظامیان صهیونیستی به بانوان فلسطینی - که این روزها شاهدش بودیم-، چیزی نیست که بتوان در قبال آن سکوت کرد. چرا که برای بیش از دو میلیارد عرب و مسلمان در سراسر جهان، آبرو از جان، مهمتر و عزیزتر است.

العالم - فلسطین اشغالی

عبد الباری عطوان سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم با انتشار مقاله ای در واکنش به هتک حرمت نظامیان صهیونیست به بانوان فلسطینی نوشت: در اینجا صحبت از هتک حرمتی است که توسط یک بانوی پژوهشگر شجاع از الخلیل به نام منال الجعبری، افشا شده است. وی که در مؤسسه حقوق بشر "بتسلیم" کار می کند، گزارشی را درباره ورود دو نظامی صهیونیست به منزل خانواده العجلونی در شهر الخلیل در روز دهم ماه ژوییه گذشته منتشر کرده است.

در این گزارش تصریح شده است که نظامیان صهیونیست نیمه شب با حمله به این منزل، با زور اسلحه مادر 53 ساله خانواده به نام عفاف العجلونی و دخترش زینب و عروس هایش را مجبور کرده اند که در مقابل چشم کودکانشان عریان شوند سپس سگ های خود را به جان آنها انداخته اند.

این دو نظامی روی کلاه خود دوربین داشتند و این بدان معناست که این هتک حرمت را با تمام جزئیاتش ثبت و ضبط کرده اند. آنها با این کار عمدا حریم خصوصی این خانواده را نقض کرده اند، و هدفشان شاید – در راستای اجرای اهداف کابینه راستگرای افراطی فاشیست کنونی نتانیاهو برای تخلیه کرانه باختری از شهروندان فلسطینی به هر روشی -، این بوده است تا بعدا از این فیلم برای باج گیری از این خانواده یا انتشار آن در شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

منال الجعبری که تا کنون بیش از 20 مورد حرکت مشابه نظامیان صهیونیست را ثبت و ضبط کرده است، گفته است که دوربین را روی پیشانی یکی از نظامیان در حین بازجویی دیده است و از او خواسته است که فوری آن را خاموش کند.

50 زن و مرد نظامی رژیم صهیونیستی ساعت یک بامداد روز یادشده به منزل العجلونی حمله کرده و ساکنان آن را به وحشت انداخته و پسرانش را به شهرک کریات اربع بردند. آنها طلا و جواهرات به همراه 200 هزار شیکل پول نقد را از هر سه واحد آپارتمانی که به آنها حمله کرده بودند به سرقت بردند. این حمله ماهیت واقعی و وضعیت اخلاق را در ارتش رژیم صهیونیستی نشان می دهد؛ ارتشی که مدعی است با اخلاق ترین و منضبط ترین ارتش دنیاست.

بعید می دانیم که تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران و نیروهای امنیتی آن واکنشی در قبال این جنایت نشان دهند. حتی اگر این بانوان، زن و دختر خودشان بوده باشند، باز هم بعید می دانیم که خواسته باشند از حیثیت و شرف خود دفاع کنند چون از نظر آنها حیثیت و شرف زنان نظامی اسرائیلی مهمتر است.

حداقل 100 سال است که مردم فلسطین در برابر اشغالگری انگلیس و بعد از آن در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل مقاومت می کنند و هرگز نشنیده ایم که یک رزمنده مقاومت، متعرض حیثیت و آبروی یک زن اسرائیلی شود. حتی به گفته برخی از صهیونیست ها، رزمندگان مقاومت در عملیات های خود علیه رژیم صهیونیستی به خصوص در ماه های اخیر از قتل زنان و کودکان اسرائیلی خودداری کرده اند. و همین امر گواهی است بر تفاوت خوی انسانیت و شرف بین رزمندگان مقاومت و رژیم اشغالگر.

ضرب المثلی هست که می گوید"عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد"؛ شاید همین جنایت غیر اخلاقی جرقه انتفاضه مسلحانه اهالی الخلیل – که به شجاعت معروفند – شود و بهانه ای برای گرفتن انتقام از رژیم صهیونیستی و تقویت مقاومت در جنین، نابلس، غزه و دیگر شهرهای فلسطینی شود.

پربیننده ترین خبرها