حماس: بحرین از پشت به ملت فلسطین خنجر زد/ریاض مذاکرات سازش را متوقف کند

حماس: بحرین از پشت به ملت فلسطین خنجر زد/ریاض مذاکرات سازش را متوقف کند
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 15:20

یکی از اعضای ارشد جنبش حماس با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دشمن مشترک امت اسلامی است، تاکید کرد: افتتاح سفارت تل‌آویو در بحرین خنجری از پست به ملت فلسطین بود و از عربستان می‌خواهیم که مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت وگو با پایگاه خبری العربی الجدید تاکید کرد: مشکل اصلی ما اشغالگری است و مقاومت تا نابودی و بیرون راندن اشغالگران از خاک فلسطین، لبنان و سوریه و ریشه‌کن کردن این غده سرطانی ادامه دارد زیرا هیچ کشوری در منطقه وجود ندارد مگر اینکه به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از رژیم صهیونیستی آسیب دید.

وی گفت: ما یک هدف راهبردی داریم و برای تحقق آن به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم؛ هدف ما متحد کردن تماس امت اسلامی برای دفاع از قدس اشغالی و مقابله با رژیم اشغالگر است. رژیم صهیونیستی دشمن مشترک ماست و سه کشور عربی را اشغال کرده است.

ابومرزوق افزود: هماهنگی بالایی میان مقاومت فلسطین و دیگر نیروهای مقاومت و حامیان آن‌ها وجود دارد و این امر تاثیر مثبت بر عملکرد مقاومت در میدان‌های نبرد و تاثیر منفی بر رژیم صهیونیستی دارد. این امر محاسبات دشمن صهیونیستی را پیچیده کرده است؛ دشمنی که به دنبال ترسیم یک تصویر پیروزی است حتی اگر توخالی باشد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد که مقاومت امروز مستحکم و ریشه‌دار است و به گونه‌ای نیست که با ترور یک فرمانده از بین برود.

وی تاکید کرد: دشمن صهیونیستی و آمریکا همچنان برای عادی‌سازی روابط برخی کشورها با این رژیم تلاش می‌کنند و تلاش‌های گسترده‌ای برای ایجاد سازش با عربستان انجام داده‌اند. با توجه به جایگاه مهم و تاثیر گذار عربستان در دو جهان عربی و اسلامی، هر اقدامی که این کشور درخصوص مساله فلسطین اتخاذ کند بازتاب و تاثیر آشکاری به‌دنبال خواهد داشت. ما عربستان را به توقف مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی تشویق می‌کنیم زیرا این امر به سود ریاض نیست و به چهره آن در جهان عربی و اسلامی آسیب وارد می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نسبت به اقدام بحرین در افتتاح سفارت دشمن صهیونیستی در این کشور ابراز تاسف شدید کرده و این امر را به شدت محکوم می‌کنیم. ما بر این باوریم که این مساله به آینده و امنیت بحرین آسیب خواهد زد و همزمان معتقدیم که ملت برادر بحرین مخالف این رویداد است. همچنین این اقدام دولت بحرین به مثابه خنجری از پشت به ملت فلسطین است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در نخستین سفر خود به بحرین سفارت این رژیم در منامه را افتتاح کرد.

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین با موج محکومیت‌های مردم، نهادهای مدنی و جمعیت‌های دینی و سیاسی از جمله جمعیت‌های ممنوع الفعالیت شده در این کشور روبه رو شده است.

پیش از این نیز مردم بحرین بارها با تظاهرات مخالفت خود را با سازش حکومت کشورشان با تل آویو ابراز داشته و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها