آمریکا رسما راهزنی دریایی و سرقت محموله نفت خام چند میلیون دلاری ایران را پذیرفت

آمریکا رسما راهزنی دریایی و سرقت محموله نفت خام چند میلیون دلاری ایران را پذیرفت
شنبه 18 شهريور 1402 - 09:43

وزارت دادگستری آمریکا رسما پذیرفت که یک محموله چند میلیون دلاری نفت خام ایران را که به گفته آنان ناقض تحریم های یکجانبه واشنگتن بوده، کشف و ضبط کرده است.

العالم ـ آمریکا
بنابر گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز، ایالات متحده رسما اعلام کرد که در ماه آوریل یک محموله چند میلیون دلاری شامل بیش از ۹۸۰ هزار بشکه نفت خام قاچاق متعلق به ایران را که ناقض تحریم‌های آمریکا بود، ضبط کرده است.

آمریکا درحالی رسما توقیف محموله نفتی ایران را پذیرفته که پیش از این صرفا رسانه های بین المللی این خبر را منتشر کرده ولی مقامات آمریکا رسما این خبر را تایید نکرده بودند.
رویترز در ماه آوریل گزارش داده بود ایالات متحده محموله نفتکش سوئز راجان را که حامل نفت ایران در دریا بود، مصادره کرده است.
اما اکنون وزارت دادگستری آمریکا برای نخستین بار به نقش این کشور در این باره اذعان کرده و گفته که، «فروش و حمل و نقل غیرقانونی نفت ایران» تحریم‌های ایران را نقض می‌کند.

رویترز گزارش داده که این کشتی ماه گذشته پس از بیش از ۲ ماه انتظار در سواحل تگزاس تخلیه شد.

اقدامات آمریکا در حالی است که مطابق قوانین بین المللی، یک کشور نمی تواند قوانین داخلی خود را به کشورهای جهان تسری بخشیده و درصدد اجرای آن برآید، از این جهت وضع تحریم های یکجانبه آمریکا و اجرای آن در سرزمین های خارج از این کشور غیر قانونی و نقض آشکار پیمان های بین المللی است. لذا فروش نفت ایران مطابق قوانین بین المللی نه تنها قاچاق محسوب نمی شود بلکه امری قانونی است در حالی که اقدامات آمریکا در توقیف محموله های نفتی، سرقت و راهزنی دریایی است و هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.

بنابر گزارش رویترز، شرکت سوئز راجان که حامل نفت ایران در دریا بود،در ماه آوریل به پرداخت جریمه‌ای حدود ۲.۵ میلیون دلار محکوم شد.
وزارت دادگستری ایالات متحده افزوده است، شرکت Empire Navigation, شرکت عامل کشتی حامل محموله‌های نفت، با همکاری و انتقال نفت ایران به آمریکا موافقت کرد.

پربیننده ترین خبرها