ارتش لبنان خواستار پایان درگیری در اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه شد

ارتش لبنان خواستار پایان درگیری در اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه شد
شنبه 18 شهريور 1402 - 17:57

ارتش لبنان با انتشار بیانیه ای خواستار اتخاذ تدابیر مناسب و تماس برای توقف درگیری و آتش بس در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در جنوب این کشور برای حفظ جان غیرنظامیان بی گناه شد.

العالم – لبنان

در این بیانیه از مردم خواسته شده برای حفظ سلامتی شان به مناطق درگیری نزدیک نشده و با نیروهای نظامی مستقر در منطقه همکاری کنند.

درگیری در اردوگاه عین الحلوه میان جنبش فتح و گروههای مسلح ادامه دارد، این درگیری ها تاکنون به کشته و زخمی شدن شماری از فلسطنییان منجر شده است.

اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان، پنجشنبه‌شب، بار دیگر شاهد درگیری میان عناصر مسلح با نیروهای جنبش فلسطینی فتح بود؛ جنبشی که کنترل این اردوگاه را برعهده دارد.

پس از حدود یک ماه آرامش در این اردوگاه، بار دیگر صدای رگبار تیر و انفجار بمب‌های دست‌ساز و شلیک آر.پی.جی ساکنان را به وحشت انداخت. درگیری میان گروه‌های مسلح با نیروهای جنبش فتح بود؛ گروه‌هایی که خود را اسلامگرا می‌نامند و تلاش داشتند کنترل اردوگاه را به دست بگیرند.

اردوگاه عین الحلوه بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۴۸ تأسیس شده است. طبق آمار رسمی سازمان ملل این اردوگاه حدود ۵۰ هزار فلسطینی را در خود جای داده است. در برخی آمار غیررسمی نیز اشاره شده که ۷۰ هزار نفر در این اردوگاه سکونت دارند.

پربیننده ترین خبرها