سردار فرحی: موفقیت در پروژه یاسین، تحویل «یاک۱۳۰» به ایران را سرعت داد

سردار فرحی: موفقیت در پروژه یاسین، تحویل «یاک۱۳۰» به ایران را سرعت داد
شنبه 18 شهريور 1402 - 22:51

جانشین وزیر دفاع در بازدید از مراحل تست جت آموزشی پیشرفته یاسین گفت: یاسین هواپیمای آموزشی پیشرفته ای است که گامی مهم و اساسی در صنعت هوانوردی برای کشور رقم می‌زند و تمام تمهیدات مورد نیاز خلبانان کشور در آن به کار گرفته شده است.

العالم - ایران ـ سیاسی

سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع صبح شنبه در بازدید از مراحل تست جت آموزش پیشرفته یاسین در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با قدردانی و تشکر از دست اندرکاران این پروژه مهم و ملی طی سخنانی گفت: یاسین هواپیمای آموزشی پیشرفته‌ای است که گامی مهم و اساسی در صنعت هوانوردی برای کشور رقم می زند.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه نسخه ابتدایی یاسین در سال ۹۸ ساخته و پس از آن در اسفند سال گذشته نمونه معیار تولید آن رونمایی شد، افزود: همانطور که قبلا نیز اشاره شد، نخستین فروند یاسین با پرواز خود، طراحی آیرودینامیکی و معماری سازه ای و دستیابی به فناوری ساخت را محقق نمود و فروند دوم در ابعاد تخصصی و تاکتیکی نسبت به نمونه قبلی توسعه و تکامل یافت که امروز مراحل تست های خود را یکی از پس از دیگری با موفقیت پشت سر می‌گذارد.

سردار فرحی پس از بازدید از «تاکسی یاسین»، (حرکت هواپیما بر روی زمین) که یکی از تستهای مهم برای هواپیماها به شمار می رود، گفت: قطعا با فناوری‌های پیشرفته ی به کار رفته در این جت آموزشی که مواردی از جمله بومی‌سازی زیر سامانه‌های عمده مانند صندلی پران، اویونیک، موتور و ارابه‌های فرود را شامل می‌شود، سایر آزمایش‌های این پرنده هم با موفقیت انجام و به زودی پرواز خواهد کرد.

وی با اشاره به ورود هواپیماهای یاک ۱۳۰ به ایران گفت: پیشرفت‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در ورود این هواپیماها به کشور داشت چرا که دانش و فناوری ساخت هواپیماهای آموزش پیشرفته خلبانی در کشور بومی شده است و در واقع در اختیار گذاشتن این هواپیماها رابطه مستقیمی با سطح پیشرفت‌های صنعت هوایی جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش ایرنا، جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه این جنگنده با اولویت آموزشی و ماموریت ثانویه رزمی به کارگیری می‌شود، گفت: تمام تمهیدات مورد نیاز خلبانان کشور در جت آموزش پیشرفته یاسین به کار گرفته شده است و هواپیمای یاک ۱۳۰ می‌تواند کامل کننده حلقه‌ آموزشی خلبانان کشور قلمداد شود.

پربیننده ترین خبرها