عنایتی: رئیس‌جمهوری ایران من را مأمور تقویت روابط با عربستان کرد

عنایتی: رئیس‌جمهوری ایران من را مأمور تقویت روابط با عربستان کرد
دوشنبه 20 شهريور 1402 - 01:41

سفیر ایران در عربستان با بیان اینکه ریاض و تهران عزم و اراده جدی برای توسعه روابط بین دو کشور را دارند، گفت که تمام تلاشش را برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه بین تهران و ریاض به کار خواهد گرفت.

العالم-ايران

علی‌رضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان که با روزنامه الشرق‌الاوسط گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد سیدابراهیم رئیسی از او خواسته است تمام تلاشش را برای تقویت پیوند برادری و دوستی ایران و عربستان و پیشرفت در توسعه روابط دو کشور به کار بگیرد.

عنایتی افزود: عربستان و ایران دو کشور همسایه، برادر و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام‌اند و در عین حال در منطقه و جهان اسلام تأثیرگذارند. تمام تلاشم را برای آنچه رئیس‌جمهوری ایران برای تحکیم پیوند برادری و دوستی میان دو کشور به من محول کرده است، به کار خواهم گرفت.

او با اشاره به اینکه ایران به عربستان سعودی به عنوان شریکی راهبردی نگاه می‌کند، افزود: می‌بینیم که عربستان در چارچوب سیاست حسن همجواری که دولت فعلی این کشور دنبال می‌کند، یک شریک راهبردی بسیار مهم برای ایران است. آنچه در شش ماه گذشته به دست آمده، آینده امیدوارکننده‌ای را رقم می‌زند. ما عزم و اراده جدی برای توسعه روابط ایران و عربستان داریم و همین را در برادرانمان سعودی نیز احساس می‌کنیم.

عنایتی خاطرنشان کرد، این امر مسئولیت بزرگی را ابتدا در توسعه و تحکیم روابط متقابل و سپس استفاده از آن به نفع منطقه، بر اساس منافع مشترک، احترام متقابل و مسئولیت جمعی بر دوشش می‌گذارد.

فیصل بن‌فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، در اظهارات قبلی گفته بود که ازسرگیری کار ماموریت‌های دیپلماتیک عربستان و ایران و انجام وظایف سفیران دو کشور، گام دیگری برای توسعه روابط تهران و ریاض است.

عبدالله العنزی سفیر عربستان در تهران نیز هفته گذشته در بدو ورود به تهران گفته بود که دستورات پادشاهی عربستان بر اهمیت تقویت روابط و تشدید ارتباطات و دیدارهای دو کشور تأکید دارد.

پربیننده ترین خبرها