مغرب پیشنهاد تل‌آویو برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان را رد کرد

مغرب پیشنهاد تل‌آویو برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان را رد کرد
دوشنبه 20 شهريور 1402 - 08:13

وزارت خارجه مغرب در پاسخ به پیشنهاد کمک صهیونیستها، تأکید کرد که در حال حاضر نیازی به کمکهای رژیم اشغالگر قدس ندارد.

العالم - مغرب

وزارت خارجه مغرب امروز یکشنبه به صورت رسمی پیشنهاد رژیم صهیونیستی به کمک به زلزله‌زدگان در این کشور را رد کرد.

شبکه ۷ رژیم صهیونیستی شامگاه امروز خبر داد که مغرب به این رژیم گفته است: در زمان کنونی، نیازی به کمک اسرائیل نیست». بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی روز گذشته به وزارتخانه‌ها و نیروهای مختلف این رژیم دستور داده بود به مغرب کمک کنند.

یوآو گلانت وزیر جنگ صهیونیستی هم با عبداللطیف لودی وزیر امنیت مغرب گفت‌وگو کرده بود. گالانت گفت که به ارتش صهیونیست دستور داده است تا یک هیأت را به مغرب اعزام کند تا در عملیات امداد و کمکهای انسانی به مناطق آسیب دیده کمک کنند.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای گفت که آماده اعزام یک تیم در کنار نیروهای ارتش است که شامل پزشکان و پرستاران و تجهیزات پزشکی است تا بتوانند به درمان قربانیان زلزله کمک کنند.

موسسه اسرائیلی «SmartAID» متخصص در کمک‌های فن‌آوری بین‌المللی، تصمیم خود را برای اعزام یک تیم جست‌وجو و نجات به مغرب، متشکل از ۲۰نیرو را اعلام کرد.

رسانه‌های صهیونیستی امروز به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که تماس با ۱۷ نفر از ۴۷۹ اسرائیلیِ مقیم مغرب که در زلزله ویرانگر این کشور درگیر شده‌اند، قطع شده است.

وزارت کشور مغرب بامداد امروز، اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین‌لرزه شدید در این کشور به ۲۰۱۲ کشته و ۲۰۵۹ زخمی افزایش پیدا کرده است؛ حال برخی از زخمی‌ها هم وخیم گزارش می‌شود.

به گزارش فارس،شنبه (۹ سپتامبر) وزارت کشور مغرب، اعلام کرد که براساس آمار اولیه در پی زلزله قدرتمندی که این کشور را به لرزه درآورده، صدها نفر جان باخته‌اند؛ این زلزله ۶.۸ ریشتری در سال‌های گذشته در این کشور بی‌سابقه ارزیابی می‌شود.

مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان (GFZ) اعلام کرد که علاوه بر زلزله اول، زلزله جدیدی به بزرگی ۵.۳ ریشتر بامداد روز شنبه مغرب را لرزاند. دومین زمین‌لرزه، ۱۹دقیقه پس از اولین زمین‌لرزه‌، رخ داد.

پربیننده ترین خبرها