فیلم عراقی «باغ های معلق» نامزد اسکار شد

فیلم عراقی «باغ های معلق» نامزد اسکار شد
دوشنبه 20 شهريور 1402 - 12:00

اداره سینما و تئاتر وزارت فرهنگ عراق اعلام کرد فیلم «جنائن معلقة» (باغ‌های معلق) به کارگردانی «احمد یاسین» نامزد بخش بین‌المللی جایزه اوسکار شده است.

العالم _ عراق

این اداره با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که نامزد شدن این فیلم در راستای تلاش برای تقویت نقش سینما و فعالیت‌های هنری سینمایی برای رسیدن به سطح مطلوب درعرصه بین‌المللی انجام شده است.

این فیلم تصویری از واقعیت سیاسی است که عراق پس از حمله آمریکا در سال 2003 تجربه کرده است. ایده فیلم همانطور که خود کارگردان می گوید، واکنشی است به تماشای یک فیلم آمریکایی که به عراق توهین می کند و آمریکا را به عنوان یک ابرقدرت نشان می دهد.

در بیانیه اداره سینما و تئاتر وزارت فرهنگ عراق آمده است که تولید این فیلم با حمایت وزارت فرهنگ عراق انجام شده و توانسته است جوایز بسیاری را در جشنواره‌های عربی و جهانی از آن خود کند.

این فیلم اولین بار در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و بعد از آن نیز در جشنواره‌های متعددی از جمله سوئد، کره جنوبی، عربستان و اردن عرضه شد.

فیلم «جنائن معلقه» در جشنواره‌ آسیاپاسیفیک برنده جایزه شده است. این فیلم همچنین برنده جایزه بهترین فیلم بلند داستانی در جشنواره دریای سرخ عربستان شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها