وزیر بهداشت لیبی: ممکن است شمار کشته‌‌های طوفان به 10 هزار نفر برسد

سه شنبه 21 شهريور 1402 - 10:35

وزیر بهداشت لیبی ضمن درخواست کمک از کشورهای دوست، پیش‌بینی کرد شمار افرادی که به دنبال طوفان «دنیل» در این کشور جان خود را از دست داده‌اند، به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند.

العالم - لیبی

«عثمان عبدالجلیل» وزیر بهداشت لیبی پیش‌بینی کرد که شمار کشته‌های طوفان «دنیل» در این کشور به حدود ۱۰ هزار نفر برسد.

طی روزهای اخیر طوفان حاره‌ای که بر روی دریای مدیترانه تشکیل شده بود، در شرق لیبی مرگبار شده و خسارات زیادی به زیرساخت‌های این کشور وارد کرد و جان هزاران نفر را گرفت.

براساس گزارش امروز صبح (سه‌شنبه) روزنامه «الیوم السابع»، وزیر بهداشت لیبی در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور ضمن اشاره به اینکه شمار کشته‌های این طوفان احتمال دارد به ۱۰ هزار نفر برسد، گفت نیروهای امدادی لیبی همچنان نتوانسته‌اند بسیاری را نجات دهند و اوضاع در شهر «درنه» فاجعه‌بار است.

عثمان عبدالجلیل از کشورهای دوست خواست که برای نجات شهروندان این کشور در شهر درنه و مناطق «الجبل الاخضر» به کمک لیبی بشتابند.

لیبی تاکنون مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر از شهروندان این کشور را تایید کرده و خبر داده سرنوشت ۷ هزار نفر از مردم این کشور مشخص نیست و جزء مفقودشدگان هستند.

رسانه‌های لیبیایی طی ساعات گذشته خبر دادند به علت بالا آمدن سطح آب در پی این طوفان چند روستا به طور کامل به زیر آب رفته‌اند و ناپدید شده‌اند.

در شهر درنه در شمال شرق لیبی، مردم این کشور اجساد حدود ۳۵۰ نفر را دفن کردند. شورای ریاستی لیبی، دیروز، شهرهای درنه، شحات و البیضاء را جزء شهرهای سیل‌زده اعلام کرد و خبر داد این شهرها به‌شدت خسارت دیده‌اند و صدها نفر از ساکنان آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

وبگاه لیبیایی «الوسط» به‌تازگی تصاویری منتشر کرده است که نشان می‌دهد مردم این کشور اجساد صدها نفر را جمع‌آوری کرده‌اند و آن‌ها را در کنار خیابان‌ها قرار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها