آرامش بر محورهای درگیری در عین الحلوه حاکم شد

سه شنبه 21 شهريور 1402 - 13:21

با توجه به اجرای طرح آتش بس در اردوگاه عین الحلوه – که در نشست سرتیپ البیسری و نیروهای فلسطینی در دفتر مدیر کل امنیت عمومی به امضا رسید -، ظرف شب گذشته به جز چند مورد تیراندازی پراکنده، آرامش بر فضای این اردوگاه حاکم بود.

العالم - فلسطین اشغالی

شب گذشته اهالی صیدا و حومه پس از مدتها درگیری که از پنج شنبه گذشته شروع شده است، شب آرامی را پشت سر گذاشتند.

امروز نیز تلاش ها برای تقویت آتش بس و اجرای اقدامات امنیتی و بشردوستانه بیشتر و اجرای همه توافق های پیشین، ادامه یافت.

در همین راستا عزام احمد، عضو کمیته مرکزی فتح و مسئول حوزه لبنان وارد بیروت شد. همچنین سرتیپ جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان، در دفتر خود در الیرزه با اشرف دبور، سفیر فلسطین در لبنان دیدار کرد. آنها در این دیدار به بررسی درگیری ها و حوادث عین الحلوه پرداختند.

محافل آگاه حوادث اردوگاه عین الحلوه را با تحولات داخلی فلسطین به خصوص بین فتح و حماس و موازنه قوا بین این دو جنبش به خصوص پس از جنگ جنین، مرتبط می دانند.

روزنامه البنا تصریح کرده است که جنبش فتح در تلاش است ناکامی خود را در اردوگاه جنین و کرانه باختری، در عین الحلوه جبران کند.

منابع فلسطینی خاطرنشان کرده اند که جنبش فتح، دیروز قبل از دیدار با سرتیپ البیسری و اندکی قبل از ورود عزام احمد به بیروت، به منظور تحمیل کار انجام شده و تغییر موازنه قوا، روند درگیری در چند محور را شدت بخشیده است تا چنین وانمود کند که می تواند سازمان های افراطی را نابود کند اما نیاز به وقت و پشتیبانی بیشتر دارد.

پربیننده ترین خبرها