تشدید درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه واقع در جنوب لبنان

تشدید درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه واقع در جنوب لبنان
چهارشنبه 22 شهريور 1402 - 22:39

درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی «عین‌الحلوه» در جنوب لبنان مجددا تشدید شد و ۸ نفر از جمله چند امدادرسان به ضرب گلوله زخمی شدند.

العالم - لبنان

شبکه خبری المنار شامگاه چهارشنبه گزارش داد که درگیری شدید بین گروه مسلح وابسته به فتح و گروه‌های رقیب، مجددا به اردوگاه «عین‌الحلوه» بازگشت.

این درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان تشدید شد و هشت نفر از جمله چند امدادرسان بر اثر تیراندازی بی‌هدف زخمی شدند.

دیروز سه‌شنبه «موسی ابومرزوق» نایب رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین در سفری چند روزه و در راستای تلاش برای کنترل اوضاع اردوگاه عین الحلوه و پایان درگیری‌ها در این اردوگاه فلسطینی، وارد لبنان شد.

این در حالی است که باوجود تلاش‌های دولت و ارتش لبنان و همچنین گروه‌های فلسطینی برای آرام کردن اوضاع در اردوگاه «عین الحلوه»، درگیری‌ها در این اردوگاه که از روز شنبه از سرگرفته شد، متوقف نشده است.

تاکنون چند بار گفت‌وگو و میانجیگری بین این گروه‌ها برای حل و فصل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌ها انجام شده، اما پس از برقراری آرامشی شکننده، آنها بار دیگر با یکدیگر درگیر شده‌اند.

این اردوگاه اواسط مردادماه گذشته نیز شاهد درگیری بود که در روزهای نخست آن، هشت کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، منازل خود را ترک کرده بودند.

حزب الله لبنان ضمن ابراز تأسف در مورد درگیری‌های اخیر بین گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه (جنوب لبنان)، ادامه و تشدید این درگیری‌ها را به نفع رژیم صهیونیستی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها