شهردار درنه: تعداد قربانیان سیل ممکن است به ۲۰ هزار نفر برسد

شهردار درنه: تعداد قربانیان سیل ممکن است به ۲۰ هزار نفر برسد
پنج‌شنبه 23 شهريور 1402 - 09:45

مقامات لیبی می‌گویند این کشور تجربه لازم برای مقابله با فاجعه‌ای در این مقیاس را ندارد.

العالم - آفریقا

به گزارش اسکای نیوز، به گفته شهردار شهر درنه، تعداد قربانیان سیل فاجعه‌بار در این شهر ممکن است ۱۸ هزار تا ۲۰ هزار نفر باشد.

عبدالمنام الغیثی به شبکه تلویزیونی العربیه گفت این رقم بر اساس تعداد مناطق نابود شده در شهر به دست آمده است.

مقامات لیبی روز دوشنبه از جامعه بین‌المللی درخواست کمک کردند و هشدار دادند که این کشور تجربه لازم برای مقابله با فاجعه‌ای در این مقیاس را ندارد.

دست‌کم ۳۰ هزار نفر در درنه آواره شده اند و مقامات بهداشتی روز چهارشنبه گفتند تعداد قربانیان در این شهر به بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است. یک وزارتخانه دیگر نیز گفته است ۵ هزار و ۳۰۰ جسد در شرق کشور پیدا شده است.

تیم‌های تفحص در حال جست‌وجوی خیابان‌ها، ساختمان‌های ویران‌شده و حتی دریا هستند تا اجساد را در این شهر ساحلی لیبی بیابند، جایی که فروریختن دو سد باعث ایجاد یک سیل عظیم شد.

توفان دانیل، خسارات سنگینی به جاده‌ها و شبکه‌های مخابراتی در روز یکشنبه وارد کرد. بادهای شدید و بارندگی سنگین ناگهانی شهر بندری درنه را در حدود ۹۰۰ کیلومتری) شرق طرابلس - پایتخت کشور - ویران کرده است.

وزیر هوانوردی غیرنظامی در دولت که شرق لیبی را اداره می‌کند، نیز گفته است دریا به طور دائم ده‌ها جسد را به ساحل بازمی‌گرداند، و افزود که بازسازی این منطقه میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها