وزیر دفاع پاکستان متعهد به تقویت همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم شد

وزیر دفاع پاکستان متعهد به تقویت همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم شد
پنج‌شنبه 23 شهريور 1402 - 17:41

وزیر دفاع پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران به ویژه کمیسیون مشترک مرزی، گفت: اسلام‌آباد متعهد به تحکیم همکاری‌ها با تهران برای مبارزه با تروریسم و مدیریت مرزهای مشترک است.

العالم - ایران

ژنرال «انور علی حیدر» در دیدار امروز با «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از پاکستان و مواضع منطقه‌ای این کشور قدردانی کرد.

روابط عمومی وزارت دفاع پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال حیدر با ابراز خرسندی از پیوند ناگسستنی ایران و پاکستان به ویژه روابط تاریخی و برادرانه دو کشور همسایه، از حمایت‌های حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از مردم مسلمان کشمیر قدردانی کرد.

وی با اعلام تعهد اسلام‌آباد در توسعه همکاری‌های دوجانبه با تهران و با بیان اهمیت کمیسیون مشترک مرزی دو کشور گفت: پاکستان تمامی اقدامات لازم را در حوزه مدیریت مرزها و تلاش های مشترک در این زمینه برای مقابله با تروریسم و برخورد با اشرار انجام داده است.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره به تحولات منطقه‌ای، از ازسرگیری روابط دوجانبه و دوستی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد و افزود: این اقدامی مثبت برای صلح و ثبات در خلیج فارس و تنگه هرمز است. انور علی حیدر همچنین از میانجیگری چین قدردانی کرد.

روابط عمومی وزارت دفاع پاکستان به نقل از اظهارات سفیر ایران اعلام کرد: امیری مقدم با تمجید از توانمندی‌های دفاعی پاکستان، گفت: دو کشور پتانسیل همکاری گسترده در عرصه دفاعی را دارند.

وی افزود: ایران می تواند به پاکستان در بخش انرژی به عنوان کشوری غنی از نفت و گاز کمک کند.

طرفین در این دیدار با ابراز رضایت متقابل از سطح مطلوب روابط دوجانبه بر همکاری در زمینه های مختلف منافع مشترک، تقویت امنیت، مقابله با تروریسم و اطمینان از ارتباطات اقتصادی منطقه‌ای و همچنین افزایش تجارت و فعالیت های اقتصادی تاکید کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها