خبرنگار العالم: حضور میلیونی زائران در نجف اشرف برای گرامیداشت سالروز رحلت رسول اکرم(ص)

پنج‌شنبه 23 شهريور 1402 - 18:45

جمعی از زائران از استان های مختلف عراق و چندین کشور عربی و اسلامی رحلت پیامبر اکرم (ص) را در حرم امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) در نجف اشرف در میان تدابیر امنیتی و طرح های خدماتی گسترده، گرامی داشتند.

العالم - عراق

میلیون ها زائر در شب بیست و هشتم ماه صفر از استان های مختلف عراق و چندین کشور عربی و اسلامی به شهر نجف اشرف آمدند تا این مناسبت را گرامی بدارند.

یکی از زائران به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: من از مردم بحرین هستم و از حرم امیرالمؤمنین علی علیه السلام در نجف اشرف، رحلت حضرت رسول اکرم (ص) را به تمام مؤمنان تسلیت می گویم. فضای داخل حرم آکنده از زائران است و از هیئت های خدمات رسانی در حرم تشکر و قدردانی می کنیم.

یکی دیگر از زائران نیز به خبرنگار العالم گفت: رحلت حضرت محمد (ص) را خدمت امیرمؤمنان(ع) تسلیت عرض می کنیم. ما بعد از پایان مراسم اربعین و از کربلا به نجف اشرف آمدیم تا در مراسم گرامیداشت رحلت حضرت محمد (ص) در حرم امیرالمؤمنین (ع) مشارکت کنیم.

علاوه بر خدمت رسانی خادمان در حرم مطهر امام علی(ع)، صدها موکب حسینی نیز به زائران غذا، نوشیدنی و مکانی برای اقامت شبانه ارائه می دهند و این علاوه بر طرح امنیتی برای تضمین امنیت زائران است.

حیدر العیساوی رئیس کمیته نظارت بر امور زوّار حرم مطهر به خبرنگار العالم گفت: بیش از 12 مکان برای توزیع غذا در جوار حرم مطهر امام علی علیه السلام با نظارت اداره امور زائران در نظر گرفته شده که روزانه بیش از 750هزار وعده غذایی توزیع می کند و این علاوه بر نوشیدنی و میوه و فست فود است که به صورت شبانه روزی توزیع می شود.

مراسم گرامیداشت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) در حرم امام علی(ع)، از لحاظ تعداد زائران بعد از زیارت اربعین یکی از مهم ترین زیارت های مذهبی به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها