ممانعت انگلیس از سفر فعال حقوق بشر بحرینی به کشورش/ الخواجه: شاید این آخرین فرصت برای ملاقات با پدرم باشد

جمعه 24 شهريور 1402 - 19:02

شرکت هواپیمایی انگلستان از سفر مریم الخواجه فعال حقوق بشر بحرینی که قرار بود امروز عازم منامه شود، جلوگیری کرد.

العالم - اروپا

مریم الخواجه دختر عبدالهادی الخواجه با انتشار ویدئویی گفت: تلاش کردیم تا کارت سوار شدن به هواپیما را از مسئولان فرودگاه دریافت کنیم؛ اما آنها اعلام کردند که باید ابتدا با مسئولان مهاجرت در بحرین گفتگو کنم. این در حالی است که من بحرینی هستم. در واقع آنها از سوار شدن ما به هواپیما جلوگیری کردند. ما به شدت ناامید و مایوس شدیم. شاید این آخرین فرصت من برای ملاقات با پدرم باشد.

مریم الخواجه دختر عبدالهادی الخواجه فعال حقوق بشر برجسته بحرینی پیش از این از سفر خود به همراه شماری از فعالان بین المللی برای اعمال فشار بر مقامات بحرینی به منظور آزاد کردن پدرش خبرداده بود.

الخواجه اعلام کرد که پدرش از درمان پزشکی لازم محروم مانده است و این یکی از علل اعتصاب غذای اوست.

الخواجه همچنین گفت می دانم که بازگشتم به بحرین ممکن است به معنای دستگیر شدن و سپری کردن بقیه عمرم در زندان باشد اما مصمم هستم برای نجات جان پدرم به بحرین بازگردم.

چهره های سرشناس حقوق بشر اعلام کردند که مریم الخواجه را در سفر به بحرین همراهی خواهند کرد. برجسته ترین این چهره ها عبارتند از: انیاس کالامار دبیر کل عفو بین الملل، تیم وایت دبیر کل «أكشن أيد دانمارک» (Action Aid-Denmark)، اندرو اندرسون یکی از مقامات مسئول در سازمان عفو ​​بین الملل، و اولیو مور مدیر موقت «فرانت لاین دیفندرز» (Front Line Defenders)، که عبدالهادی الخواجه در آن عضویت داشت.

پربیننده ترین خبرها