با حضور در منزل خانواده عراقی که از خون فرزندشان گذشتند؛

سرکنسول ایران در گفتگو با العالم: اقدام خانواده عراقی جلوه‌ای از جلو‌ه‌های متعالی انسانی است 

يکشنبه 26 شهريور 1402 - 18:48

یک خانواده عراقی که اخیرا فرزندشان را بر اثر تصادف غیر عمد در مراسم اربعین از دست دادند، در اقدامی انسانی از خون فرزندشان گذشتند.

العالم ـ عراق

ماجرا از این قرار است که یک خودروی متعلق به یکی از هیئت های حسینی تابع جمهوری اسلامی ایران در کربلا در تصادفی غیرعمد یک کودک عراقی را زیرگرفت که به مرگ وی منجر گشت. خانواده اش اما در اقدامی که بیانگر پیوند عمیق میان دو ملت ایران و عراق است، اعلام کردند که از خون فرزندشان که در مراسم اربعین جان باخت، گذشتند.

مجتبی کریمی سرکنسول ایران در عراق برای تاکید بر برادری و دوستی میان دو ملت عراق و ایران زیر لوای امام حسین علیه السلام، به همراه نصیف الخطابی استاندار کربلا در خانه این خانواده عراقی حضور یافتند و مراتب تقدیر و تشکر خود را از آنها اعلام کردند.

وی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: امروز در منزلی حاضر شدیم که در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام انبوهی از زوار ایرانی و عراقی مهمانشان بودند و در خلال مراسم ، فرزندشان بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهد اما آنها برای اینکه بتوانند مراسم اربعین را آن طور که باید و شاید برگزار کنند، از اقامه عزا برای فرزندشان امتناع می کنند و پس از پایان اربعین مراسم ختم برگزار می کنند. همچنین از راننده خودرو که باعث مرگ فرزندشان شده بود، می گذرند.

مجتبی کریمی خاطر نشان کرد: این یکی از جلوه های متعالی انسانی است که این عشیره محترم به نمایش گذاشتند و بارها در ایام اربعین حسینی شاهد کرم برادران عراقی بودیم که چگونه از مال و جان خود به خاطر امام حسین (ع) گذشتند و این به خاطر تعالیم عالی امام حسین(ع) است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران گفت به نیابت از ملت و رهبر معظم و ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران خدمت این عشیره محترم سر سلامتی دارم و امیدوارم خداوند شما را در دو دنیا به نور امام حسین(ع) منور کند و همه شما عزیزان در آن دنیا همنشین امام حسین و ائمه (ع) باشید.

.

پربیننده ترین خبرها