گزارش العالم از گام مهم وزارت بهداشت یمن برای تحقق خودکفایی

دوشنبه 27 شهريور 1402 - 21:45

وزارت بهداشت یمن تولید 66 نوع دارو را به کارخانه های داخلی محول  کرد و واردات آنها از خارج را به حالت تعلیق درآورد.

العالم یمن

کارخانه های داخلی یمن، به منظور تبدیل چالش ها به فرصت، اقدام به تولید شصت و شش داروی فهرست شده توسط وزارت بهداشت با هدف بومی سازی صنعت دارو می کنند.

سامی حسین، معاون صنایع دارویی سبا فارما در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: مسئولان سیاسی به صنعت داخلی توجه زیادی دارند و برای تولید 66 نوع دارو با در نظر گرفتن استانداردهای تولید و خودکفایی در این صنعت ، همه جانبه از آن حمایت کردند.

انیس الاصبحی ، سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز به خبرنگار العالم گفت: بومی سازی بیش از هزار نوع دارو در چارچوب استراتژی وزارت بهداشت است که در همایش سرمایه گذاری آن را اعلام کرد؛ همچنین این اقدام با هدف رفع مشکلات به منظور بومی سازی برخی از صنایع دارویی است.

کارشناسان براین عقیده اند که با توجه به شرایط کشور، بومی‌سازی داروها به یک ضرورت تبدیل شده و تلاش‌های خستگی‌ناپذیری برای بهبود و توسعه محصولات دارویی صورت می‌گیرد تا اقلام مورد نیاز که با مبالغ هنگفتی وارد می‌شود، در داخل تهیه شود. که دارای مزایای اقتصادی و انسانی برای جامعه و شهروندان است.

احسان الرباحی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان دارو در یمن گفت: ما نمی‌توانیم دارو را از منابع دور سفارش دهیم در حالی که قادر به تولید آن هستیم و سرمایه‌های یمن آماده سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند و دولت از آن سود بسیار زیادی می‌برد که مساله امنیت و تامین ارز از جمله آنهاست.

وزارت بهداشت یمن در واقع با تلاش برای بومی سازی داروها گامی مهم در زمینه دستیابی به خودکفایی و امنیت دارویی و مقابله با محاصره و جنگ برداشته است.

پربیننده ترین خبرها