حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد با 1100 عنوان کتاب

حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد با 1100 عنوان کتاب
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 16:35

جمهوری اسلامی ایران با 1100 عنوان کتاب در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد که دیروز (یکشنبه) افتتاح شد و قرار است از امروز فعالیت خود را آغاز کند، شرکت کرد.

العالم - ایران

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، طی سخنانی با اشاره به چالش های پیش روی عراق، بر ضرورت مطالعه کتاب با توجه به چالش های آینده تاکید کرد.

وی اقدامات فرهنگی را بخشی از برنامه های دولت عراق دانست و توضیح داد که با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ، دولت او کارهای زیادی از جمله اعطای وام های بدون بهره، برای تسهیل کار مؤسسات انتشاراتی انجام خواهد داد.
او با اعتقاد به ارتباط تنگاتنگ کتاب با بغداد در طول تاریخ، تأکید کرد که پیشتر کتاب در مصر نوشته، در لبنان چاپ و در عراق خوانده می شد. امروز بغداد به مرحله خودکفایی رسیده است و در زمان کنونی شاهد پیشرفت هایی است که قرار است کتاب در عراق نوشته، چاپ و خوانده شود.

شایان ذکر است که غرفه کتاب و ادبیات ایران با حضور در نمایشگاه بغداد در زمینی به مساحت 60 متر مربع، کتب حوزوی و دانشگاهی، تدریس زبان فارسی و کتب مربوط به شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و 1100 عنوان کتاب در حوزه های دین و ادبیات اسلامی برای کودکان، پسران و بزرگسالان را به نمایش گذاشته است.
در نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد که از امروز (دوشنبه) آغاز به کار کرد و تا 27 سپتامبر (چهارشنبه 5 مهر 1402 هـ.ش.) ادامه دارد، تعدادی از مؤسسات انتشاراتی از کشورهای عراق، جمهوری اسلامی ایران، لبنان، مصر، مراکش، سوریه، آمریکا، اردن، امارات، کویت، ترکیه و عربستان سعودی حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها