تشدید درگیری در سودان؛ برج های مهم و مقرهای دولتی در آتش می سوزند

دوشنبه 27 شهريور 1402 - 19:52

درگیری های شدیدی در اطراف مقر ارتش در خارطوم پایتخت سودان با استفاده از انواع سلاح های سنگین برای سومین روز متوالی در جریان است.

العالم - آفریقا

به گزارش العالم، نبردها در این کشور در حالی بین ارتش و نیروهای شبه نظامی واکنش سریع ادامه دارد که از آن به عنوان «خشونت آمیزترین نبرد از زمان شروع جنگ» توصیف می شود. گلوله باران‌های متقابل در سرتاسر شهر تشدید شده و دود ناشی از آتش درگیری آسمان سودان را فراگرفته است. میلیون‌ها سودانی به طور مداوم صدای بمب‌ و گلوله‌ می شنوند.

برج هجده طبقه شرکت عملیاتی نفت نیل، یکی از مشهورترین مکان های دیدنی شهر نیز آتش گرفت.

ارتش سودان در بیانیه‌ای نیروهای واکنش سریع را به سوزاندن مقر شرکت نفت نیل بزرگ، برج وزارت دادگستری و برج استاندارد سودان در مرکز خارطوم متهم کرد و گفت که شبه‌نظامیان پس از غارت برج بانک ساحل و صحرا در خارطوم، آن را آتش زدند.

ارتش همچنین اعلام کرد که نیروهایش موفق شدند خسارات سنگین جانی و تجهیزاتی به نیروهای شبه نظامی واکنش سریع وارد کرده و تعدادی خودروی جنگی آنها را به غنیمت بگیرند.

در مقابل، نیروهای شبه نظامی واکنش سریع پس از حمله روز شنبه به مناطق تحت کنترل ارتش، در بیانیه ای در توییتر اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش با هدف نابودی آنها، به بمباران عمدی زیرساخت ها و مناطق حیاتی در خارطوم ادامه می دهد.
به گفته ساکنان محلی در ایالت کردوفان واقع در 350 کیلومتری غرب پایتخت، دیروز (یکشنبه) ارتش و نیروهای شبه نظامی واکنش سریع نیز به تبادل آتش توپخانه پرداختند.

در مورد دارفور جنوبی، جایی که درگیری‌ها همچنان بین ارتش و نیروهای شبه نظامی واکنش سریع با سرعتی متناوب در پایتخت آن، شهر نیالا، از سر گرفته می‌شود، شورای قبایل زغاوه در این ایالت از رهبران واکنش سریع خواست تا به طور شفاف به موضوع ترور تعدادی از شخصیت های این قبایل و علت ارتکاب این جنایات توسط نیروهایش توضیح دهند.

در همین راستا، مقامات بهداشتی روز یکشنبه اعلام کردند که تمام بیمارستان‌های بزرگ در خارطوم، پایتخت سودان، و همچنین منطقه دارفور از سرویس دهی و خدمت رسانی خارج شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها