در جمع مدیران و سردبیران رسانه‌های آمریکایی؛

رئیسی: آمریکا در توافق هسته ای نقض پیمان و میثاق شکنی کرده است+ ویدیو

رئیسی: آمریکا در توافق هسته ای نقض پیمان و میثاق شکنی کرده است+ ویدیو
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 23:02

ایران در موضوع هسته ای همواره به تعهدات خود پایبند بوده است اما در مقابل آمریکا نقض پیمان و میثاق شکنی کرده و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل امروز (دوشنبه) وارد نیویورک شده است، در جمع مدیران و سردبیران رسانه‌های آمریکایی به سوالات آنان پاسخ داد.

رییسیرئیسی در پاسخ به سوال مدیر شبکه NBC در نیویورک درخصوص نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده گفت: مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است و ما در جهت رفع نیاز مردم استفاده خواهیم کرد.

رییسی

رییس جمهوری در این نشست همچنین به سوال رئیس جمهور در پاسخ به سوال مدیر رویترز درخصوص توافقنامه ۲۰۱۵ هسته ای و گفت و گوی تهران و واشنگتن تصریح کرد: در موضوع هسته ای آمریکا، اروپا و جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را برعهده داشتند که براساس گزارش آژانس ایران به تعهدات خود پایبند بوده و در مقابل آمریکا نقض پیمان و میثاق شکنی کرده است و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرد.

وی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بیش از ۱۵ بار اعلام کرده است که ایران در صنعت هسته ای خود هیچگونه انحرافی نداشته و صنعت هسته ای ایران صلح آمیز است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد، دوربین های آژانس نظارت الکترونیکی خود را دارند و بازرسان آژانس در نظارت های خود تایید کرده اند که تاکنون هیچ انحرافی در صنعت هسته ای ایران رخ نداده است.

وی افزود: با این تفاسیر آمریکا باید پاسخ بدهد که چرا تحریم ها و فشار ها را بر ایران اعمال می کند.

رییسی دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ وجه امنیت ساز نیست

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سردبیر مجله نیوزویک درخصوص آینده روابط منطقه ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی همچون عربستان، مصر، اردن، امارات اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به عربستان و امارات سیاست همسایگی است.

وی افزود: سیاست دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشور های همسایه است. بنای ارتباط با تمامی کشور های همسایه را داریم. اگر اخلالی در برخی موارد وجود داشته به علت دخالت بیگانگان بوده است.

رییس جمهور گفت: اگر آمریکا دست از دخالت در کشور های منطقه خلیج فارس و مناطق مختلف جهان بکشد و به امور داخلی خود بپردازد قطعا وضعیت کشور ها و ارتباط آنها بیش از گذشته حسنه خواهد شد و ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ وجه امنیت ساز نیست.

پربیننده ترین خبرها