کمپین فلسطینیان خارج برای شکستن محاصره نوار غزه  

کمپین فلسطینیان خارج برای شکستن محاصره نوار غزه  
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 18:30

فعالان فلسطینی طی یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از ظهر روز گذشته در مقر حزب کارگر اردن، از راه اندازی کمپین «بنادر غزه را بازکنید» در اردن خبر دادند.

العالم - اردن

مهندس وائل السقا رئیس این کمپین گفت: هدف این کمپین رفع محاصره نوار غزه است؛ فعالان فلسطینی در بیش از 20 کشور عربی و اروپایی در جهان برای جلب توجه جهانیان به ملت فلسطین و رنج و سختی های آنها تحت محاصره ظالمانه در نوار غزه، این کمپین را راه اندازی کرده‌اند.

وی افزود: این کمپین از 22 تا 30 سپتامبر ادامه خواهد داشت و از همه کسانی که مایل به پیوستن به آن هستند، استقبال می‌کند.

السقا گفت: فعالیت های این کمپین در نقاط مختلف اردن برگزار خواهد شد. شهرالعقبه روز شنبه 23/9/23 ساعت 5 بعدازظهر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

محمد ابوصعیلیک یکی از اعضای فراکسیون فلسطین نیز به نوبه خود گفت که فراکسیون فلسطین از جزئیات کمپین و اهداف آن مطلع شده و تصویر روشنی از کار این کمپین دارد. و تلاش‌هایی در داخل کمیته برای تعامل مثبت و سازنده با این کمپین صورت می‌گیرد.

زیاد العالول، مسئول کل هماهنگی کمپین فلسطینیان خارج از کشور برای شکستن محاصره غزه، گفت: زمان آن فرارسیده است تا اقدامی به رهبری آزادگان جهان صورت بگیرد؛ کسانی که به این کمپین پیوستند و بر شکست محاصره نوار غزه مصمم هستند.

وی خواستار بازگشایی بندر غزه بر اساس قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی و لزوم ورود وسایل پزشکی، مصالح ساختمانی و لوازم مورد نیاز از تمامی گذرگاه‌ها پس از ویرانی‌های بوجود آمده در نوار غزه بر اثر حملات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر شد.

العالول همچنین خواستار سازماندهی فعالیت‌هایی برای شکستن محاصره و تعامل با فعالیت‌های کمپین در همه کشورها شد و از نقش رسمی و مردمی اردن و تلاش‌های آن در شکستن محاصره و کمک به مردم غزه قدردانی کرد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس مطبوعاتی حمایت خود را از فلسطینیان نوار غزه برای دست یافتن به حقوق خود اعلام کردند و خواهان اعمال فشار سیاسی، رسانه ای، مردمی و رسمی بر رژیم صهیونیستی برای وادار کردن این رژیم به کنار گذاشتن سیاست محاصره و خفقان علیه نوار غزه شدند.

رژیم اشغالگر بیش از 15 سال است که با محاصره نوار غزه، مستقیماً جنبه های مختلف زندگی آنجا را تحت تأثیر قرار داده است؛ 6 گذرگاه را تحت کنترل دارد و مانع رفت و آمد و انتقال بیماران و هم چنین بازسازی آن پس از 5 جنگ علیه غزه می‌شود.

پربیننده ترین خبرها