بازداشت 7 شهروند در کرانه باختری و یورش ده‌ها شهرک‌نشین به الاقصی

بازداشت 7 شهروند در کرانه باختری و یورش ده‌ها شهرک‌نشین به الاقصی
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 14:59

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز، هفت شهروند را در حملاتی به کرانه باختری اشغالی دستگیر کردند، این در حالی است که ده‌ها شهرک‌نشین افراطی به مسجد الاقصی یورش بردند.

العالم - فلسطين

برخی منابع محلی گزارش دادند نیروهای اشغالگر مهند اسامه هزیم دویکات را در ایست بازرسی حواره در جنوب نابلس، ساعاتی پس از یورش به خانه وی دستگیر و برادرش ایهاب را به ساختمان مجاور بردند و با هدف تحت فشار قرار دادن مهند برای تسلیم کردن خود ، از وی بازجویی کردند.

جوانان فلسطینی نیز با نیروهای اشغالگر در جریان یورش به نابلس با گلوله و بمب های دست ساز برخورد کردند.

اداره اطلاع رسانی فلسطین در امور زندانیان تاکید کرد نیروهای اشغالگر دو مرد جوان به نام های عزالدین بری و همام صوان را از شهرک اماتین در نزدیکی قلقیله در شمال کرانه باختری دستگیر کردند.

نیروهای اشغالگر محمد عماد شبیطه را از عزون در شرق قلقیلیه دستگیر کردند.

اداره اطلاع رسانی امور زندانیان افزود: نیروهای اشغالگر سه شهروند اردوگاه العروب در الخلیل به نام های محمود محمد جوابره، خلیل محمد الکدناوی و لوی جمال جوابره را دستگیر کردند.

از سوی دیگر، صبح امروز ده ها شهرک نشین افراطی از سمت باب المغاربه ، تحت مراقبت شدید پلیس اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی یورش بردند.

پلیس رژیم اشغالگر در بحبوحه محدودیت های شدید برای ورود فلسطینیان به مسجد، حضور اعضا و یگان های ویژه خود را در مجاورت الاقصی تشدید کرد.

اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی گزارش داد ده ها شهرک نشین به مسجد الاقصی هجوم بردند، گشت های تحریک آمیزی و مراسم تلمودی را در صحن های آن انجام دادند.

وی افزود: پلیس رژیم اشغالگر همچنان به محدود کردن ورود نمازگزارانی که از بیت المقدس و سرزمین فلسطین اشغالی به الاقصی می‌آیند ادامه داده، هویت آنها را بررسی کرده و تعدادی از آنها را در دروازه‌های خارجی آن بازداشت کرد.

اهالی بیت المقدس به درخواست های خود برای تجمع و نگهبانی در مسجدالاقصی در روزهای آینده ادامه می دهند تا نقشه های شهرک نشینان و تلاش های یهودی سازی را خنثی کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها