باقلوا سوری در مقابل باقلوا ترکی؛ چرا ترک‌ها به شیرینی‌های سوری روی آوردند؟!

باقلوا سوری در مقابل باقلوا ترکی؛ چرا ترک‌ها به شیرینی‌های سوری روی آوردند؟!
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 16:23

ترکیه از جمله کشورها با تنوع غذایی بالاست با این وجود این‌روزها ترک‌ها به سمت شیرینی‌های سوری گرایش پیدا کردند.

العالم - سوریه

رسانه قطری العربی الجدید در مصاحبه با شهروندان ترک، این مسئله را پیگیر شده است، آنها در مورد علت رواج شیرینی های سوری در ترکیه می‌گویند قیمت ارزان و عدم استفاده از شربت و شکر زیاد باعث افزایش تقاضا برای آنها شده است.

غذاهای ترکی و سوریه شباهت بسیاری به یکدیگر دارند، اما ترک‌ها به غذاهای خود افتخار می کنند و به راحتی نمی توان آنها را متقاعد کرد که طعم غذاهای ملیت های دیگر از جمله سوری‌ها را بپذیرند، به خصوص پس از مهاجرت سوری‌ها به ترکیه؛ اگرچه این موضوع در مورد غذا و نان سوری صدق می کند، اما به نظر می‌رسد شیرینی‌ها از این قاعده مستثنی هستند و شهرت زیادی پیدا کردند.

بانوی میانسال ترک در گفت و گو با العربی‌الجدید می‌گوید به خوردن شیرینی های سوری عادت کرده است چون آنها بیش از حد شیرین نیستند و برای افراد دیابتی یا سالمندان مناسب هستند،

جوان 22 ساله ترک نیز با این موضوع موافق است و اشاره می کند که قیمت ارزان شیرینی های سوری و طعم خوب آنها او را تشویق به خرید می کند.

وی در گفت و گو با العربی الجدید توضیح داد که او و اعضای خانواده اش قبلا نمی توانستند برای خرید شیرینی سوری به توافق برسند اما حالا اینطور نیست.

دانش‌آموزان و جوانان ترک نیز به خوردن برخی از غذاهای محلی سوری از جمله فلافل روی آورده‌اند.

مالک یکی از مغازه های فروش محصولات سوری هم می‌گوید، با توجه به تقاضای قابل توجه و سهولت صادرات این شیرینی ها به خارج، تعداد مغازه های شیرینی سوری در ترکیه در حال افزایش است.

وی خاطرنشان می کند که شهر استانبول اولین شهر جذب شیرینی فروشی های سوریه است و بیش از 30 برند در این کشور مشغول به فعالیت هستند و پس از آن شهر غازیانتپ با حدود 20 مغازه در رتبه بعدی قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها