تصمیم ایران و جیبوتی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک

تصمیم ایران و جیبوتی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک
جمعه 31 شهريور 1402 - 01:38

در پی دیدار وزرای خارجه ایران و جیبوتی در نیویورک دو کشور تصمیم گرفتند روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

العالم-ایران

حسین امیرعبداللهیان و «محمود علی یوسف» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (پنجشنبه) ۳۰ شهریور ماه/ ۲۱ سپتامبر، در نیویورک و در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

در پی این دیدار، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری جیبوتی در راستای منافع و آرمان‌های دو ملت خود تصمیم گرفتند روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

این نخستین دیدار وزرای خارجه دو کشور بعد از قطع رابطه جیبوتی با ایران پس از حادثه سفارت عربستان در تهران است. جیبوتی در آن زمان و به تبعیت از عربستان اقدام به قطع رابطه با ایران کرد.

دو دولت توافق کردند روابط دوستانه فیما‌بین را بر اساس احترام متقابل به حاکمیت، برابری، منافع متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز توسعه دهند.

دو کشور همچنین تصمیم گرفته‌اند همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری، تجارت، علم و نوآوری‌های فناوری تقویت کنند.

به گزارش فارس، پس از احیای روابط دیپلماتیک ایران و عربستان تعدادی از کشورهایی که در تبعیت از عربستان اقدام به قطع رابطه با ایران کرده بودند، از آمادگی برای از سرگیری روابط با ایران خبر دادند که از آن جمله می‌توان به سودان و کومور اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها