هشدار نخست‌وزیر لهستان به رئیس‌جمهور اوکراین

هشدار نخست‌وزیر لهستان به رئیس‌جمهور اوکراین
يکشنبه 2 مهر 1402 - 04:24

نخست‌وزیر لهستان خطاب به رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که هرگز بار دیگر به مردم کشورش توهین نکند.

العالم - اروپا

در ادامه درگیری‌های لفظی مقامات ورشو با سران کی‌یف، «ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان خواستار پایان اهانت‌های اوکراین به مردم کشورش شد.

موراویتسکی شامگاه شنبه خطاب به «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که هرگز دوباره به مردم لهستان توهین نکند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی در این‌باره گفت: « من می‌خواهم به رئیس جمهور زلنسکی بگویم که دیگر هرگز به لهستانی‌ها توهین نکند، همانطور که اخیراً در سخنرانی خود در سازمان ملل انجام داد».

زلنسکی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن متهم کردن لهستان به اجرای نمایش سیاسی با استفاده از اختلافات در توافق غلات، گفته بود: « برخی از دوستان ما در اروپا، از موضوع صادرات غلات یک فیلم هیجان‌انگیز ساخته‌اند».

نخست‌وزیر لهستان اما در واکنش به این اظهارات تاکید کرد: « مردم لهستان هرگز اجازه نخواهند داد که این اتفاق بیافتد (دوباره به آنها توهین شود) و دفاع از نام نیک لهستان نه تنها وظیفه و افتخار من، بلکه مهمترین وظیفه دولت لهستان است».

موراویتسکی بامداد پنجشنبه نیز - چند ساعت بعد از احضار سفیر اوکراین در ورشو - اعلام کرد که کشورش دیگر تسلیحات و کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

«آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان نیز گفت که با شکایت کی‌یف از ورشو به دلیل تحریم غلات اوکراینی، کی‌یف مانند یک «فرد در حال غرق‌شدن» رفتار می‌کند و یکی از حامیان اصلی خود در جنگ با روسیه را تهدید می‌کند.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در واکنش به اختلافات اخیر لهستان و اوکراین گفت از نظر ورشو، کی‌یف حتی به اندازه پول خُرد آنها هم نمی‌ارزد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها