کودتا در ارمنستان خنثی شد/ 8 نفر بازداشت شدند

کودتا در ارمنستان خنثی شد/ 8 نفر بازداشت شدند
يکشنبه 2 مهر 1402 - 21:19

وزارت امنیت ملی ارمنستان اعلام کرد که اعضای گروهک مسلح افراطی صلیبیون ارمنی را که قصد کودتا علیه دولت داشتند، دستگیر کرده است.

العالم - آسیا

این گروه به دنبال شورش و کودتای نظامی علیه دولت بودند که دستگیر و انبارهای تسلیحاتشان کشف و مصادره شده است.
وزارت امنیت ملی ارمنستان گزارش داد که یک گروه هشت نفری را بازداشت کرده است که به گفته این سازمان، برای «غصب قدرت» در این کشور با استفاده از سلاح نقشه کشیده بودند.

هشت تن از اعضای نهاد غیردولتی میهن‌پرستان به نام «صلیبی‌ها» بر اساس شواهدی که سرویس امنیت ملی ارمنستان می‌گوید با تفتیش خانه‌ها و دفتر این سازمان پیدا کرده است، در این رابطه بازداشت شدند.

در بین اموالی که وزارت امنیت ملی ارمنستان از این گروه ضبط کرده است، می‌توان به سلاح، مهمات، کلت، جلیقه ضدگلوله، دستگاههای ارتباط از راه دور و بی سیم، رایانه و دفترچه‌ یادداشت‌هایی حاوی یکسری مطالب اشاره کرد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که طی روزهای گذشته و بدنبال بازپس‌گیری منطقه قره‌باغ کوهستانی با ساکنان عمدتا ارمنی توسط جمهوری آذربایجان، دولت نیکول پاشینیان با اعتراضات داخلی روبه‎رو بوده است.

پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز و در سخنرانی خود برای مردم این کشور گفت: برخی از شرکای ما به طور فزاینده تلاش می‌کنند تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی ما را آشکار کنند و نه تنها امنیت و ثبات خارجی، بلکه امنیت و ثبات داخلی ما را نیز به خطر می‌اندازند، در حالی که همه هنجارها در روابط دیپلماتیک و بین دولتی، از جمله تعهدات بر عهده گرفته شده بر اساس معاهدات را نقض می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها