دیدار وزرای اقتصاد و دارایی ایران و مصر پس از یک دهه

دیدار وزرای اقتصاد و دارایی ایران و مصر پس از یک دهه
دوشنبه 3 مهر 1402 - 13:26

وزرای اقتصاد و دارایی ایران و مصر در قاهره دیدار و بر عزم مشترک برای ارتقای سطح روابط دوجانبه تاکید کردند.

العالم - ایران ـ اقتصادی

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست بانک آسیایی زیرساخت در مصر به قاهره سفر کرده است، با وزیر دارایی این کشور دیدار و رایزنی کرد.

بنا بر اعلام دفتر حافظ منافع ایران در مصر، خاندوزی در جریان سفر به مصر با «محمد معیط»، وزیر دارایی مصر ملاقات و در رابطه با تحولات روابط دو جانبه به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن تاکید بر عزم دولت ایران جهت توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه و ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور بزرگ و تاریخ ساز مصر و ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری‌های فی مابین در زمینه بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران و شرکت مشترک کشتیرانی، بر امکان انتقال فناوری ایران در حوزه داروسازی و پتروشیمی به مصر تاکید کرد.

وزیر دارایی مصر نیز بر آمادگی کشورش برای اجرایی و عملیاتی کردن پیشنهادات مطرح شده توسط خاندوزی تاکید و اظهار کرد: مصر بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم می‌داند و امیدوار هستیم به زودی شاهد ارتقای روابط دو کشور باشیم.

وی تصریح کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه گردشگری، تشویق سرمایه‌ گذاری از طریق توافقات و تفاهم‌نامه‌های گمرکی و کاهش تعرفه‌ها و مالیات و تولیدات مشترک همکاری کنند.

وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز برای تداوم ارتباطات و پیگیری طرح‌های مورد بحث پیشنهاد کرد کمیته مشترکی فی مابین معاونین وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و وزیر دارایی مصر تشکیل شود که مورد توافق قرار گرفت.

همچنین همکاری در زمینه موضوعات گمرکی و تعرفه‌ها و حمایت بانک‌ها از تجار و سرمایه‌گذاران از جمله محورهایی بودند که مورد توافق وزرای دو کشور قرار گرفت.

براساس اعلام دفتر حافظ منافع ایران در مصر، این ملاقات که در فضایی دوستانه و صمیمی و با استقبال گرم وزیر دارایی مصر برگزار شد، در واقع اولین ملاقات در زمینه مباحث اقتصادی فی مابین دو کشور در دهه گذشته و بعد از ملاقات اخیر وزیران امور خارجه دو کشور در نیویورک محسوب می‌شود.

میدل ایست نیوز

پربیننده ترین خبرها