وزیر اسبق عراقی از اقدام به نفع رژیم صهیونیستی خبر داد

وزیر اسبق عراقی از اقدام به نفع رژیم صهیونیستی خبر داد
سه شنبه 4 مهر 1402 - 22:08

وزیر اسبق ارتباطات عراق گفت که توقف اجرای یکی از مصوبات هیات وزیران این کشور برای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی انجام شده است.

العالم – عراق

محمد توفیق علاوی در گفت و گو با برنامه «عشرین» شبکه ماهواره ای السومریه عراق افزود: وقتی وزیر بودم موضوع راه اندازی ماهواره برای عراق مطرح شد، عراق در گذشته 7 مدار داشت که 5 مدار آن در دهه 90 قرن بیستم و در زمان تحریم توسط برخی از کشورها سرقت شد.
وی افزود: فقط دو مدار باقی ماند که یکی از آنها بدون استفاده بود و فقط دومی فعال بود که دارای فواید اقتصادی زیادی برای عراق بود، که اگر از آن استفاده می شد می توانست منبع درآمد مهمی برای کشور باشد و شبکه های ماهواره ای عراق نیز می توانستند از آن استفاده کنند.

به گفته علاوی، هزینه راه اندازی ماهواره 120 میلیون دلار بود اما می توانست سالانه 150 میلیون دلار برای عراق درآمد داشته باشد اما رژیم صهیونیستی عراق را متقاعد کرد این پروژه را متوقف کند که به همین دلیل اجرای مصوبه هیات وزیران به نفع تل آویو متوقف شد.

وی از هیات بازرسی و نظارت عراق خواست که این پرونده را باز کرده و به آن رسیدگی نمایند تا جزییات آن مشخص شود.

علاوی از سال 2006 تا پایان 2007 و پس از آن از اواخر سال 2010 وزیر ارتباطات عراق بود اما اواخر سال 2012 به خاطر اختلاف با نخست وزیر وقت استعفا داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها