مک‌کارتی: بایدن از چین پول دریافت کرده است

مک‌کارتی: بایدن از چین پول دریافت کرده است
چهارشنبه 5 مهر 1402 - 06:33

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن اشاره به تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور این کشور، گفت که به یک حساب متعلق به بایدن، حواله‌های مالی از چین واریز شده است.

العالم - آمریکا

در ادامه تلاش قانونگذاران جمهوری‌خواه برای یافتن مدارک کافی جهت استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، او این بار به دریافت پول از چین متهم شد.

«کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که به یک حساب متعلق به بایدن، حواله‌های مالی از چین واریز شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مک‌کارتی در این‌باره توضیح داد: «پول از چین به حسابی منتقل شد که آدرس خانه بایدن در دلاوِر در اطلاعات صاحب آن حساب درج شده بود».

وی همچنین اظهار داشت که جمهوری‌خواهان در کمیته نظارت مجلس نمایندگان، دو مرتبه واریز پول به ارزش ۲۶۰ هزار دلار به حساب «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهور آمریکا را کشف کردند که در زمان نامزدی بایدن پدر برای ریاست جمهوری انجام شده بود.

بر این اساس، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: «تحقیقات ما برای استیضاح [جو بایدن] حقیقت کامل را آشکار خواهد کرد».

پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با ادعای اینکه بایدن تحت کنترل چین است، گفته بود که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بسیار ضعیف و خطرناک است.

مک‌کارتی آغاز تحقیقات رسمی برای استیضاح بایدن را در اواسط سپتامبر اعلام کرد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این‌باره گفته بود که اطلاعاتی در مورد فساد و سوءاستفاده از سمت ریاست‌جمهوری و نزدیکان بایدن در اختیار دارند.

با این حال «حکیم جفریز» رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، تصمیم جمهوری‌خواهان برای آغاز تحقیقات استیضاح بایدن را نتیجه یک جنگ داخلی توصیف کرد که به آشوب و ناکارآمدی در کنگره آمریکا ختم می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها