آیت الله رمضانی: در عرصه اجتماعی، مسأله عدالتخواهی در میان همه ملتها آمال همه انبیاء بوده است.

آیت الله رمضانی: در عرصه اجتماعی، مسأله عدالتخواهی در میان همه ملتها آمال همه انبیاء بوده است.
دوشنبه 3 مهر 1402 - 08:47

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: علم می‌‌تواند در تحقق آسایش نقش‌آفرین باشد و در این راستا تحصیل بر پسران و دختران واجب شده است و کسانی‌که دختران را از تحصیل محروم می‌کنند از ابتدایی‌ترین معارف دینی آگاهی ندارند و حتی بهره‌ای از دین نبرده‌اند.

العالم - ایران

آیین رسمی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) روز دوشنبه سوم مهر ۱۴۰۲ ـ با حضور آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

آیت‌الله رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در سخنانی در آیین رسمی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) گفت: وقتی بحث امامت مطرح می‌شود، موضوع رهبری جهان اسلام به میان می‌‌آید که در بخش‌های مختلف از جمله اخلاق، اندیشه و توسعه علم تجلی پیدا می‌کند. همچنین در عرصه اجتماعی، مسئله عدالت‌خواهی در میان همه ملت‌ها آمال انبیای الهی بوده است. عدالتی که در دولت کریمه حضرت مهدی(عج) تحقق پیدا خواهد کرد بدین معناست که همه جامعه بشری، طعم اخلاق، معنویت، صمیمیت و انسانیت را به بهترین شکل تجربه خواهند کرد و در آن زمان دیگر سیستمی وجود ندارد که به بشریت ظلم کند اما باید مقدمات آن را فراهم کرد.

وی افزود: اولین لازمه فراهم شدن این مقدمات، خودسازی است یعنی به لحاظ روحی و اخلاقی، خودمان را آماده کنیم و به ساخت دیگران که همان دیگرسازی است نیز کمک کنیم. این مسئله به خوبی تفسیر نشده و باید تفسیر جامعی از حوزه مهدویت صورت گیرد چراکه برخی ناپختگی می‌کنند و می‌گویند اگر آن حضرت بیایند، دو سوم مردم عالم کشته می‌شوند در حالی که واقعیت امر این است که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. در قرآن کریم هم آمده است: «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ؛ و (ای رسول) ما تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمت برای اهل عالم باشی» (انبیاء/ ۱۰۷) این نشان می‌دهد که اسلام دنبال صلح عادلانه برای همه بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «سعید جازاری معموئی» رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در این مراسم گفت: «رسالت اصلی ما تربیت و تعلیم نخبگانِ پیرو اهل بیت(ع) از کشورهای مختلف است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها