تبریک امیرعبداللهیان در پی پرتاب موفق ماهواره نور ۳

تبریک امیرعبداللهیان در پی پرتاب موفق ماهواره نور ۳
پنج‌شنبه 6 مهر 1402 - 00:40

وزیر امور خارجه ایران در پیامی پرتاب موفق ماهواره‌ ⁧نور۳⁩ را به ‌ تلاشگران و اقتدارآفرینان عرصه‌های فضایی، دفاعی، علمی و ملت ⁧ایران تبریک گفت.

العالم-ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی پرتاب موفق ماهواره نور ٣ را تبریک گفت.

ماهواره «نور ۳» که یک ماهواره‌ سنجشی و شناسایی است، امروز (چهارشنبه) پنجم مهر ماه با موفقیت پرتاب شد. این ماهواره با سرعت ۷.۶ کیلومتر بر ثانیه و ۵۰۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت.این ماهواره و ماهواره‌بر هر دو در سازمان تحقیقات سپاه طراحی و ساخته شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در همین خصوص در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: پرتاب موفق ماهواره‌ نور۳ را به همه‌ تلاشگران و اقتدارآفرینان عرصه‌های فضایی، دفاعی، علمی و ملت بزرگ ایران قوی تبریک می‌گویم.

‏وی افزود: این پروژ‌ه‌ افتخارآمیز حاصل فکر و تلاش شبانه‌روزی دانشمندان و متخصصان جوان کشورمان در صنعت فضایی و سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم در این خصوص پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است: ساخت و تزریق موفق ماهواره ایرانی نور ۳ با ماهواره‌بر ایرانی قاصد، به مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین توسط متخصصان فضایی کشور، بار دیگر نشان داد که تهدید و تحریم اثری بر عزم و اراده دانشمندان جوان عزیز برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی ندارد.

پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره واکنش‌هایی را به همراه داشت. در همین خصوص روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: پرتاب ماهواره نور ۳ بخشی از موفقیت‌های فناوری جدید است که ایران از آن برای نشان دادن توانایی‌های خود استفاده می‌کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این نیز ماهواره های «نور ۱» و «نور ۲» را توسط ماهواره‌بر قاصد به فضا پرتاب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها