همکاری قضایی و تبادل زندانی عراق با ایران، انگلیس و چند کشور دیگر

همکاری قضایی و تبادل زندانی عراق با ایران، انگلیس و چند کشور دیگر
پنج‌شنبه 6 مهر 1402 - 17:35

وزارت دادگستری عراق از همکاری قضایی و تبادل زندانیان میان این کشور و چند کشور دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

العالم - عراق

وزارت دادگستری عراق، امروز (پنجشنبه، ۲۸ سپتامبر)، از امضای چندین یادداشت تفاهم و توافق‌نامه قضایی با چند کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برای انتقال و تبادل زندانیان خبر داد.

«کامل امین» سخنگوی وزیر دادگستری عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع)، تصریح کرد: « فرایند انتقال و تبادل زندانیان بر اساس توافقات دوجانبه [با این کشورها] ادامه دارد، اما این توافقات محدود بوده و افرادی راکه به امنیت ملی آسیب زده‌اند، شامل نمی‌شود».

وی افزود: «روند تبادل و انتقال زندانیان با ایران و بریتانیا و چند کشور دیگر انجام شد و تلاش‌ها برای انجام تبادل زندانیان با مغرب (مراکش) نیز در جریان است. یادداشت‌های تفاهم و توافقات، حول محور همکاری قضایی و قانونی و تبادل تجارت است».

سخنگوی وزارت دادگستری عراق در ادامه به وجود چند توافقنامه با برخی کشورهای از جمله توافقنامه طائف و ..با ایران، انگلیس و چند کشور دیگر اشاره کرد.

سالار عبدالستار محمد وزیر دادگستری عراق، پیش‌تر در گفت‌و‌گو با محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بر ضرورت همکاری بین طرفین برای اجرای توافقنامه‌های مربوط به تبادل زندانیان و همکاری‌های حقوقی و قضایی تأکید کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها