گزارش العالم از واکنش مردم یمن پس از برکناری دولت نجات

پنج‌شنبه 6 مهر 1402 - 17:45

شورای دفاع ملی یمن در بیانیه‌ای برکناری دولت فعلی به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» (مستقر در صنعاء) را اعلام کرد و اداره امور کلی کشور به غیر از عزل و انتصاب را به بن حبتور و دولت او سپرد، این تصمیم با استقبال گسترده مردم مواجه شد و آن را گامی در جهت بهبود عملکرد نهادهای دولتی دانستند.

العالم - یمن

«امه صبور نجم‌الدین» خبرنگار العالم در صنعا گزارش داد تصمیمی که از طریق شورای عالی سیاسی اعلام شد، در چارچوب تلاش برای فعال سازی ادارات و تأسیسات عمومی در یمن است.

این امر مستلزم اجرایی کردن مسئولیت‌ها در قبال مواردی است که بار شهروندان را کاهش می دهد و به افزایش کارایی دستگاه های دولتی به ویژه قوه قضاییه کمک می کند تا کشور از طریق راهکارهای راهبردی ممکن، با مشکلات فعلی مقابله کند.

«سلطان السامعی» یکی از اعضای شورای سیاسی یمن به خبرنگار العالم گفت: «این طبیعی است که در این شرایط آتش‌بس که مردم از آن رنج می برند، تغییر ایجاد شود و یک دولت تکنوکرات (فن‌سالار) ایجاد شده، به مردم خدمت کند.»

این امر بر اساس اصول مشورتی، تفاهم همه مؤلفه ها و تشکل‌های سیاسی فعال در کشور یمن صورت می گیرد و هیچ حزبی حذف نخواهد شد؛ چنانچه عبدالملک الحوثی در آخرین سخنرانی خود بر مشارکت ملی تاکید کرد.

مردم یمن امیدوارند که این اقدام در چارچوب بهبود امکانات دولتی برای تضمین زندگی مناسب برای شهروندان، به زودی تحقق یابد.

پربیننده ترین خبرها