سردار سلامی: جنگ را تجهیزات اداره نکرد/ دفاع مقدس به برکت قلب‌های مستحکم به پیروزی رسید

سردار سلامی: جنگ را تجهیزات اداره نکرد/ دفاع مقدس به برکت قلب‌های مستحکم به پیروزی رسید
يکشنبه 9 مهر 1402 - 19:50

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ را تجهیزات اداره نکرد بلکه دفاع مقدس را به برکت قلب‌های مستحکم که تزلزل‌ناپذیر بود با پیروزی به پایان رساندیم.

العالم - ایران ـ سیاسی

سردار سرلشکر حسین سلامی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خادمان جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) ‌بر سختی‌های مؤمنان و مسلمانان، رئوف و مهربان بود.

وی افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز ایثارگر و مهربان هستند؛ به عبارت دیگر، این عزیزان کسانی هستند که برای نجات جان دیگران جان خویش را به خطر می‌اندازند و در واقع جنس کار در هلال احمر تفویضی الهی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کار جمعیت هلال احمر بر ایمان و ازخودگذشتگی استوار است، تاکید کرد: نجات یک انسان معادل نجات جان بشریت است.

سرلشکر سلامی ادامه داد: کار جمعیت هلال احمر، نجات، احیاء و بازگرداندن نور امید به زندگی و روشن کردن چراغ شادی و نشاط، میان مردم و نیز قرار گرفتن در نقش پناهگاه و ایفا کردن نقش ملائک در کمک به انسان‌هاست.

فرمانده کل سپاه، ‌ بیان کرد: هلال احمر مملو از انسان‌هایی فرشته‌سیرت است که برای آن‌ها فرقی نمی‌کند شخصی که به کمک نیاز دارد، مسلمان یا غیرمسلمان باشد. هیچ انسانی پیش پا افتاده نیست و همه در برابر خداوند قابل احترام و مهم هستند.

وی در ادامه به دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در طول تاریخ پر فراز و نشیب کشور و در تمامی بلایا، جنگ‌ها، حوادث و رویدادها ما یک نتیجه گرفته‌ایم و آن اینکه قلب‌ها مهم هستند؛ یعنی جنگ را تجهیزات اداره نکرد، بلکه دفاع مقدس را به برکت قلب‌های مستحکم که تزلزل‌ناپذیر بود با پیروزی به پایان رساندیم. در هشت سال دفاع مقدس حرکت برای جهاد و تعقیب آرزوهای بزرگ از جمله عوامل و عناصر اصلی پیروزی ما بود.

فرمانده کل سپاه گفت: این ملت در همه سختی‌هایی که تمامی دنیای قدرتمند برای در هم شکستن اراده و غارت ثروت مادی و ارزش‌های معنوی و به تسلیم کشاندن او به میدان آورده بود و هنوز هم در میدان است، ایستادگی کرد و پیروز شد؛ البته چیزی عوض نشده و فقط رخسار جنگ‌ها تغییر کرده است.

وی افزود: همه نقشه‌ها، جنگ‌ها، بمب‌ها شیمیایی‌ها، بر این مردم تمرکز پیدا کرده بود؛ جنگ را علیه انقلاب اسلامی و نقطه شکل‌گیری یک ملت و برای گرفتن حریت، آزادگی، پیشرفت، امنیت، اعتبار، منزلت، اقتدار آغاز کرده بودند تا این عناصر زیبا را بگیرند و ما را همانند تاریخ سیاه صد ساله رژیم گذشته، افسرده و پژمرده کنند و تحت سیطره خود قرار دهند و سپس این کشور را تجزیه و کوچک کنند؛ اما مردانی با قلب‌های مطمئن، دستانی قدرتمند و چشمانی نافذ در میدان ایستادند و به پیروزی رسیدند.

سرلشکر سلامی گفت: جبین ما رو به جلو بود و هنوز هم همین‌گونه است. جنگ با شهدا پیروز شد؛ با آن‌هایی که حاضر شدند از آرزوهایشان بگذرند؛ این ازخودگذشتگی همان روحیه الهام‌بخش هلال احمر است؛ زیرا اینان کسانی هستند که با سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند تا دیگران با آسایش زندگی‌ کنند.

وی ادامه داد: فعالیت این‌ها روشن کردن مشعل‌های حیات است که در امتداد دفاع مقدس قرار دارد؛ اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ شما را در زلزله‌های متعدد در پل‌دختر خوزستان، خوی و دورتر در ترکیه پاکستان، لیبی و سوریه و در هر نقطه‌ای از جهان‌ که انسان‌ها در سختی و بلایا گرفتارند، حضور داشتید؛ لذا دل‌انگیز و شایسته تحسین هستید.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه میدان عمل جمعیت‌ هلال احمر ما جهانی است، خاطرنشان کرد: کاملاً بدون توجه به مرزبندی‌های قومی و قبیله‌ای عمل می‌کند و با همه دوست و صمیمی است که این نشانه تجلی عاطفه در قلب انسان‌هاست؛ اینکه بدون منت و اذیت دیگران، در سختی و نجات مردم، انفاق جان می‌کنید؛ اجر شما با خداست؛ چون غمگینی، محزونی و نگرانی، هیچ‌یک از این‌ها برای شما نیست؛ لذا این کار بسیار مقدسی است.

وی افزود: کار جمعیت هلال احمر احیای فضلیت اباالفضلی(ع) است؛ دست‌هایی که قطع شد و چشم‌هایی که تیر خورد و پیکرهایی که بی سر و دست بر زمین ماند تا آب به تشنگان خیمه برسد؛ این روحیه الهام‌بخش جوانان جمعیت هلال احمر است؛ برای کار داوطلبانه هیچ اجری نمی‌خواهند؛ چون این اجر جز خداوند توسط کس دیگری داده نمی‌شود و این بهترین پاداش برای عمل‌کنندگان است. شما پیوندتان را با اربعین گرفتید.

پربیننده ترین خبرها