تکنیک فریب روسیه برای حفظ هواپیماهای راهبردی «توپولوف»

تکنیک فریب روسیه برای حفظ هواپیماهای راهبردی «توپولوف»
يکشنبه 9 مهر 1402 - 21:29

وبگاه تخصصی امور نظامی نوشت، ارتش روسیه شروع به استفاده از ابزارهای فریب کرده و خطوط بمب افکن های راهبردی خود را بر روی آسفالت پایگاه‌های هوایی نقاشی می‌کند.

العالم - اروپا

یک رسانه ویژه امور نظامی در تحلیلی به ابزار فریب ارتش روسیه برای حفظ جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی راهبردی خود از حملات پهپادهای اوکراینی پرداخت.

وبگاه «بالگرین میلیتری» روز یکشنبه نوشت، در فرودگاه‌های نظامی روسیه شبح‌های نقاشی شده از بمب افکن‌های راهبردی «توپولوف-۹۵ ام اس» بر روی زمین دیده می‌شود. ارتش روسیه از این تکنیک به عنوان اقدام متقابل برای فریب پهپادهای اوکراینی استفاده می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای انگلیس از منطقه «ساراتوف» در روسیه که بمب افکن های توپولوف در آن مستقر هستند، توجه ناظران را به خود جلب کرده است. کارشناسان بر این باورند که ارتش روسیه شروع به استفاده از فریب‌های ابزاری کرده است. آنها خطوط بمب افکن را بر روی آسفالت پایگاه هوایی نقاشی می‌کنند.

تصاویر ماهواره‌‌ای تصاویر دو بعدی را در آسفالت نشان می‌دهند. این طعمه‌ها شکل بمب‌افکن چهار موتوره هستند. کارشناسان تاکید می‌کنند که چنین تاکتیک‌هایی بعید است ماهواره‌های فضایی را گمراه کند، اما احتمال فریب خوردن پهپادها بالاست.

یکی دیگر از راهبردهای جدید دفاعی روسیه استفاده از لاستیک خودرو برای محافظت از هواپیماها ست. این لاستیک‌ها که روی بدنه و بال‌ها قرار می‌گیرند، لایه حفاظتی برابر حملات پهپادهای اوکراینی ایجاد می‌کنند.

بر اساس این گزارش، جدیدترین تصاویر آشیانه‌های جدید روسیه را نشان می‌دهد که برای محافظت از هواپیماها برابر حملات احتمالی پهپادها ساخته شده‌اند. هواپیماهایی که در این آشیانه‌های موقت هستند، معمولا نمونه جنگنده‌های روسی یا هواپیماهای از کار افتاده هستند. به دلیل تهاجم پهپادهای اوکراینی، فرماندهی روسیه هواپیماهای راهبردی را به عمق کشور برده است.

به گزارش فارس، اخیرا نیزسخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت که حملات شبانه روسیه با پهپادهای کامیکازه، موشک‌های «اسکندر» و «خا-۵۹» به طور قابل توجهی با حملات قبلی متفاوت شده و حکایت از تغییر تاکتیک حملات هوایی این کشور دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها