مفتی یمن در گفتگو با العالم:

احیای روابط ایران و عربستان بازتابی مثبت بر تمام ملت‌های منطقه دارد

احیای روابط ایران و عربستان بازتابی مثبت بر تمام ملت‌های منطقه دارد
چهارشنبه 12 مهر 1402 - 20:11

مفتی یمن با استقبال از احیای روابط ایران و عربستان، تاکید کرد که از سرگیری روابط میان این دو کشور پیامدهای مثبتی برای تمام ملت‌های منطقه دارد.

العالم - ایران

شیخ شمس الدین محمد شرف الدین در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه «ضیف و حوار» گفت: یمن هیچگاه مانع و سدی در برابر ایجاد مصالحه و آشتی و نزدیکی میان مسلمانان نخواهد بود؛ اما مردم یمن تا زمانی که بیدادگری و محاصره ادامه دارد، احساس خوشبختی نخواهند کرد؛ باید حق تضییع شده ملت یمن به آنها بازگردد.

سرنوشت یمن را ملت یمن تعیین می‌کند

مفتی یمن ادامه داد: ملت یمن سرنوشتش را خودش تعیین خواهد کرد. ملت یمن هیچ قیمومیت خارجی را نمی پذیرد و هدف انقلاب یمن آن است که این کشور تحت قیمومیت هیچ طرفی نباشد.

تاکید بر یکپارچه کردن صفوف مسلمانان برای مبارزه با رژیم صهیونیستی

مفتی یمن با تاکید بر اینکه یمن از تمام تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع منطقه قاطعانه حمایت می‌کند. گفت : دشمن همچنان در حال ایجاد دشمنی و تفرقه افکنی و نفرت پراکنی میان کشورهای اسلامی است تا بتواند مدت طولانی‌تری در منطقه بماند. بنابراین همه کشورهای مسلمان باید متحد و یکپارچه باشند و تلاش‌های خود در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی را به‌کار گیرند تا با دشمن واقعی که همان رژیم صهیونیستی است، مقابله کنند.

اگر امام خمینی نبود، تلاش‌های محور مقاومت به ثمر نمی‌نشست

شیخ شمس الدین خاطرنشان کرد: محور مقاومت، سدی مستحکم در برابر نقشه‌های غرب است و اگر امام خمینی (ره) نبود، تلاش های محور مقاومت به ثمر نمی‌نشست. ایران از طریق کنفرانس وحدت اسلامی در تلاش است تا روحیه برادری را در میان مسلمانان تقویت کند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای وحدت مسلمانان امری ضروری و یک وظیفه دینی است، از مردم و دولت جمهوری اسلامی برای برپایی کنفرانس وحدت اسلامی و تلاش برای گردهم آوردن امت اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

مفتی یمن خاطرنشان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی برای تحقق وحدت اسلامی کاملا موفقیت‌آمیز بوده است، بهترین دلیل بر این سخن آن است که رژیم صهیونیستی و امپریالیسم غربی این راهبرد را مانعی بر سر راه طرح‌های خود در منطقه می‌دانند.

وی ادامه داد: باید گام‌های عملی در زمینه وحدت اسلامی اتخاذ شود، تلاش‌های جمهوری اسلامی و کنفرانس وحدت اسلامی یکی از همین گام‌ها در جهت تقویت وحدت اسلامی است. همچنین می بایست کمیته‌هایی برای ارتباط با تصمیم‌گیرندگان در بسیاری از مناطق و کشورهای اسلامی تشکیل شود‌، زیرا علمای برجسته ای وجود دارند که در کنفرانس‌ها شرکت نمی‌کنند.

شیخ شمس الدین با بیان اینکه باید نشست‌ها و سمینارهایی نیز با اندیشمندان، فرهیختگان و رهبران نظامی برگزار شود، خاطرنشان کرد: باید در نشست‌های سازمان اسلامي در سطح رهبران و رؤسای کشورها تصمیمات قاطع و سرنوشت ساز اتخاذ شود.

پربیننده ترین خبرها