بازی‌های آسیایی هانگژو؛

میرزازاده هم طلایی شد

 میرزازاده هم طلایی شد
پنج‌شنبه 13 مهر 1402 - 15:14

امین میرزازاده در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی با شکست حریف چینی به مدال طلا دست یافت.

العالم - ایران - ورزشی

مسابقه‌های اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در بازی‌های هانگژو امروز (پنجشنبه) در مجموعه ورزشی لین آن اسپورت هانگژو برگزار شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر نانتاوات پانفوک از تایلند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل علیخان سیزداکوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده در دیدار پایانی با لینگ ژی منگ از چین دارنده مدال برنز جهان روبرو شد و با نتیجه یک بر یک (کسب امتیاز آخر) به مدال طلا دست یافت. این دومین طلای کشتی ایران و هشتمین طلای کاروان ایران بود.

امین میرزازاده دارنده طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان در حالی به طلای بازی‌های آسیایی دست یافت که حدود دو هفته پیش نیز در پیکارهای جهانی کاری کرد کارستان و ضمن کسب سهمیه المپیک، طلای پیکارهای جهانی را با شکست غول ترکیه‌ای به گردن آویخت.

میرزازاده فرنگی‌کار اهل گتوند در فینال جهانی در یک مبارزه حساب شده و جسورانه توانست رضا کایالپ را با نتیجه ۲ بر ۲ شکست دهد و نخستین طلای خود و دومین طلای سنگین وزن ایران را کسب کرد. او در فینال جهانی سال قبل مغلوب کایالپ شده بود و نقره گرفت.

اولین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن را علی‌اکبر یوسفی در جهانی سال ۲۰۲۱ کسب کرد.

میرزازاده با پیروزی مقابل کایالپ به طلسم شکست ناپذیری این فرنگی‌کار نامدار ترکیه‌ای برابر ایرانی‌ها را شکست که حدود ۱۵ سال همه سنگین وزن‌های کشورمان را شکست داده بود. تنها یکبار امیرعلی اکبری در سال ۲۰۱۳ و در نیمه نهایی قهرمانی جهان کایالپ را شکست داد که البته مدال طلای علی اکبری در آن سال بدلیل تست مثبت پس گرفته شد.

پربیننده ترین خبرها