اعتراض مکزیک به ادامه ساخت دیوار مرزی توسط دولت بایدن

اعتراض مکزیک به ادامه ساخت دیوار مرزی توسط دولت بایدن
جمعه 14 مهر 1402 - 06:27

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک پنجشنبه به تصمیم دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای احداث بخش‌های جدیدی از دیوار مرزی میان دو کشور اعتراض کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، وی پیش از دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و سایر مقام‌های ارشد ایالات متحده گفت: مجوز ساخت این دیوار گامی به عقب است.

رئیس جمهوری مکزیک افزود که در دیدار با مقام‌های آمریکا درباره تحولات مرزی دو کشور، قاچاق مواد مخدر، تجارت و سرمایه‌گذاری دیدار خواهد کرد.

دولت جو بایدن اعلام کرد که قصد دارد ساخت دیوار مرزی با مکزیک را در برخی نقاط ایالت تگزاس که در ماه‌های اخیر شاهد ورود بسیار از مهاجران بوده است، گسترش دهد. این تصمیم چرخشی آشکار به سوی سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکاست.

الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بخش جدید دیوار در بخش دره ریوگراند در مرز آمریکا و مکزیک ساخته خواهد شد که در آن موارد بالای ورود غیرقانونی رخ داده و در سال مالی جاری بیش از ۲۴۵ هزار مورد تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک آمریکا صورت گرفته است.

این اولین باری است که دولت بایدن از اختیاراتش برای ساخت دیوار مرزی استفاده می‌کند که در دوره ترامپ مرسوم بود. در دولت ترامپ ۵۰ مایل دیوار جدید احداث شد و ارتفاع موانع موجود افزایش داده شده بود.

احداث دیوار در نزدیکی مرز مکزیک یکی از اصلی‌ترین محورهای سیاست دونالد ترامپ بود که با مخالفت‌های شدید سیاستمداران حزب دموکرات از جمله جو بایدن روبرو شده بود.

بایدن سال ۲۰۲۰ وعده داد در صورتی که در انتخابات پیروز شود حتی یک وجب دیگر به دیواری که در دولت ترامپ ساخته شده بود اضافه نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها