قدردانی نخست وزیر سوریه از همکاری ایران در بازسازی نیروگاه برق حلب

جمعه 14 مهر 1402 - 12:09

حسین عرنوس نخست وزیر سوریه و حسین اکبری سفیر ایران در دمشق اولین مجموعه از ایستگاه حرارتی حلب را پس از بازسازی به بهره برداری رساندند.

العالم _ سوریه

در همین حال سفیر ایران از مذاکرات طرف های ایرانی و سوری برای بازسازی تعدادی از نیروگاه های برق در سوریه خبر داد.

با صدای غرش ماشین‌ آلات و بلند شدن دود سفید برای اولین بار پس از سال‌ها، خبر اتصال اولین توربین نیروگاه حرارتی در حلب در شمال سوریه به شبکه عمومی برق در این کشور پس از اتمام تعمیرات و بازسازی رسانه ای شد. این عملیات به بهبود جریان انرژی در سوریه کمکی بزرگ خواهد کرد.

حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه درجمع خبرنگار شبکه العالم و خبرنگاران دیگر گفت: تمام تلاش ها برای آماده سازی اولین مجموعه از ایستگاه حرارتی در حلب بود و ما امروز توانستیم آن را با ظرفیت طراحی 202 مگاوات به بهره برداری برسانیم، ظرفیتی که قرارداد آن با شرکت ایرانی «مپنا» بسته شده بود. دولت و مردم سوریه از زحمات مهندسان ایرانی و از دولت و مردم ایران که در همه زمینه ها کنار مردم سوریه ایستاده اند، تشکر می کنند.

راه اندازی توربین برقی در این ایستگاهی که در شرق شهر حلب قرار دارد، به عنوان نقطه اوج همکاری سوریه و ایران و بهره مندی از تخصص ایرانی است که به بازگشت چرخه تولید و تامین انرژی برای صنعت و شهرهای سوریه و کاهش فشار تحریم و محاصره سوریه کمک می کند که در روزهای آینده ثمرات آن آشکار خواهد شد.

غسان الزامل وزیر برق سوریه هم به خبرنگار العالم و خبرنگاران رسانه های دیگر گفت: اولین مجموعه با ظرفیت 200 مگاوات بازسازی و به بهره برداری رسید و به یاری خدا و با کمک دوستان ایرانی که در این زمینه تخصص دارند، به بازسازی گروه دوم و سوم و چهارم ادامه خواهیم داد.

تلاش برای بازسازی زیرساخت‌ها پس از جنگ در سوریه، اولویت دولت این کشور است، تلاشی که در راستای مقابله با پروژه آمریکا در منطقه با کمک محور مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها