قواعد جدید درگیری در کرانه باختری چگونه برحضور اشغالگران تأثیر می‌گذارد؟

قواعد جدید درگیری در کرانه باختری چگونه برحضور اشغالگران تأثیر می‌گذارد؟
جمعه 14 مهر 1402 - 14:13

برخی ناظران بر این باورند که قوانین و قواعد جدید درگیری که نیروهای مقاومت فلسطینی توانستند در کرانه باختری وضع کنند، مرحله ای خطرناک را برای رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک ایجاد می کند.

العالمنظرکده

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیست با زخمی شدن پنج تن از سربازانش در کمین رزمندگان فلسطینی در جنوب طولکرم در جریان تلاش برای هجوم به این منطقه هم زمان با افزایش اقدامات تجاوزکارانه شهرک نشینان به مسجد الاقصی، متحمل ضربه ای دردناک شد.

حمزه البشتاوی، پژوهشگر سیاسی گفت : آنچه در شهر طولکرم رخ داد، نشان دهنده افزایش توانمندی های مقاومت در فلسطین به ویژه در طولکرم و شکست رژیم اشغالگر اسرائیل در مقابله با این مقاومت است.

وی افزود: مقاومت فلسطین دیگر محدود به نابلس و جنین نیست، بلکه همه اردوگاه‌های کرانه باختری به بخشی از چارچوب مقاومتی تبدیل شده‌ که با حملات اشغالگران مقابله می‌کند.

البشتاوی افزود : سرپوش گذاشتن اسرائیل بر افزایش مقاومت فلسطین و ناکامی در مقابله با آن برای سرپوش گذاشتن بر شکست کابینه راستگرای کنونی به رهبری بنیامین نتانیاهو و همچنین جلوگیری از تضعیف روحیه در داخل رژیم صهیونیستی است که بحران واقعی را در همه سطوح تجربه می کند.

عماد ابوعواد، کارشناس مسائل اسرائیل نیز به نوبه خود گفت: کرانه باختری با توجه به توانایی روزافزون مقاومت برای مقابله با تمامی اقدامات اسرائیل، در حال ایجاد مرحله ای خطرناک تر برای موجودیت رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک است.

وی افزود: کابینه نتانیاهو شاهد قوی ترین زنجیره مقاومت فلسطین در کرانه باختری است، به گونه ای که تلفات اشغالگران در نتیجه اقدامات مقاومت فلسطین به معضل واقعی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

ابوعواد خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل با افزایش بحران داخلی بیشتر بر تهدیدهای خارجی تمرکز می کند، بنابراین پس از تحمل ضربه دردناک در طولکرم توسط رزمندگان مقاومت فلسطین، مسئولیت را به گردن ایران انداخت تا بتواند در محافل «اسرائیل» برای دور زدن کابینه و سرپوش گذاشتن بر اختلافات داخلی و شکست در عرصه فلسطین ؛ رعب و وحشت بیشتری را در محافل «اسرائیلی» گسترش دهد.

پربیننده ترین خبرها