گزارش خبرنگار العالم از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی در حمص

جمعه 14 مهر 1402 - 20:40

مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی به دانشکده افسری در سوریه با حضور مسئولان و مردم این کشور در شهر حمص برگزار شد.

العالم سوریه

روز گذشته بر اثر حمله تروریستی به دانشکده افسری در استان حمص سوریه، دستکم 89 نفر از جمله 31 زن و 6 کودک به شهادت رسیدند و 277 نفر زخمی شدند.. این حمله مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری را هدف گرفت که جمع کثیری از بستگان و دوستان دانشجویان نیز در این مراسم حضور داشتند.

سرهنگ حسن احمد مانند دهها خانواده دیگر که شادی فارغ التحصیلی فرزندانشان به عزا تبدیل شد، با اندوه و افتخار در مراسم وداع با دو فرزند شهیدش مشارکت کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم گفت: دخترم مهندس بود و در مراسم فارغ التحصیلی برادرش شرکت کرده بود تا این روز بزرگ را به او تبریک بگوید. اما تروریستهای بزدل و خیانتکار، او و برادرش را به شهادت رساندند.

حمله تروریستی که جان زنان، کودکان و افسران دانشجو را گرفت، بار دیگر مردم سوریه را متحد کرد؛ آنها مسئولیت این جنایت را بر عهده تروریسم و ​​حامیانش می دانند.

دکترنضال عمار یکی از اعضای مجلس الشعب سوریه نیز به العالم گفت: «این یک جنایت هولناک است، جنایت تروریستی که به مجموعه جنایاتی که سوریه از سال 2011 شاهد آن بوده اضافه شده است. این پیامی به همه ملتهاست تا بدانند دولت امریکا و رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا و پیمان ناتو با مردم سوریه چه می‌کند.

قاضی عبدالحمید النقری، عضو مجلس الشعب سوریه به خبرنگار العالم گفت: این یک جنایت جنگی به معنای واقعی کلمه است. یک اقدام تروریستی است که با تعریف جنایت جنگی مطابقت دارد.

حمله تروریستی به شهر حمص، آرامش و ثباتی را که این شهر در سالهای گذشته شاهد آن بود، درهم شکست.

پربیننده ترین خبرها