بلینکن وارد اراضی اشغالی شد

بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
پنج‌شنبه 20 مهر 1402 - 13:38

وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت‌وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات فعلی وارد اراضی اشغالی شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد.

پیش از این، مقام‌های آمریکایی گفته بودند که بلینکن امروز (پنجشنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقام‌های این رژیم موقت دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و پس از آن به اردن سفر می‌کند و با ملک عبدالله پادشاه اردن و «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که بلینکن به منظور جلوگیری از گسترش جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی و مشخص شدن وضعیت اسیرهای آمریکایی که در حمله حماس به مواضع صهیونیست‌ها اسیر شدند، به اراضی اشغالی سفر کرده است.

روزنامه «اینکوایرر» در این خصوص نوشت که آنتونی بلینکن به منظور نمایش همبستگی با نزدیک‌ترین متحد واشنگتن در غرب آسیا که همان رژیم صهیونیستی است، قرار است در این سفر با مقام‌های ارشد رژیم موقت از جمله نتانیاهو دیدار کند تا در خصوص تقویت حمایت نظامی آمریکا از تل‌آویو بیشتر بحث و گفت‌وگو کنند.

بلینکن قبل از سوار شدن به هواپیما برای عزیمت به سوی فلسطین اشغالی گفت: «من با یک پیام بسیار ساده و روشن می‌رودم....این‌که ایالات متحده پشتیبان اسرائیل است».

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که وزیر خارجه ایالات متحده با متحدان منطقه‌ای آمریکا به منظور تلاش برای تضمین آزادی بیش از یکصد نفری همکاری می‌کند که تل‌آویو مدعی است نیروهای مقاومت حماس در جریان حمله به صهیونیست‌ها به اسارت گرفته‌اند.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که بلینکن پس از توقف در فلسطین اشغالی و اردن به کشورهای دیگر غرب آسیا سفر خواهد کرد.

بلینکن می‌گوید که دست‌کم ۲۲ آمریکایی در جریان جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند و در این خصوص توضیح داد: «این آمار می‌تواند هنوز بالاتر برود و احتمالاً بالاتر هم می رود» و افزود که مقام‌های آمریکا با شرکای صهیونیست‌ خود در حال همکاری هستند تا سرنوشت دیگر شهروندان آمریکایی را که هنوز در این آمار به حساب نیامده‌اند، مشخص کنند.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان گفت: «ما می‌دانیم که اسرائیل تمامی اقدامات احتیاطی را که می‌تواند، انجام خواهد داد، درست همانطور که ما انجام می‌دهیم و این همان چیزی است که ما را از حماس و گروههای تروریستی که در فجیع‌ترین نوع فعالیت ها شرکت می‌کنند، جدا می‌کند».

به گزارش فارس، وزیر خارجه آمریکا در حالیکه رژیم صهیونیستی را از جنایات اخیر تبرئه می‌کند که حملات پی در پی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان ادامه دارد و این رژیم محاصره غزه را تشدید بخشیده و اجازه ورود نیازهای اولیه فلسطینیان را نمی‌دهد و نوار غزه در تاریکی کامل فرو رفته است.

پربیننده ترین خبرها