تهدیدات تروریستی علیه امام جماعت مسجدالاقصی

تهدیدات تروریستی علیه امام جماعت مسجدالاقصی
شنبه 22 مهر 1402 - 15:10

سایت انگلیسی "میدل ایست آی" فاش کرد که شیخ عکرمه صبری، امام جماعت مسجد الاقصی در قدس جزء فهرستی از اسامی ده ها فلسطینی است که اسامی و اماکن حضور آنها در یک کانال راستگرای افراطی صهیونیستی در تلگرام، برای تحریک به ترور منتشر شده است.

العالم- فلسطین اشغالی

کانال صهیونیستی موسوم به Nazi Hunters 2023 این فهرست را همراه با عکس افراد مورد نظر منتشر کرده است و روی صورت هر کدام از انها علامتی گذاشته شده و از آنها به عنوان "نازی هایی که آزاد هستند و هنوز حذف نشده اند" یاد شده است.

خالد زبارقه، رئیس تیم حقوق دانان صبری به میدل ایست آی گفت: صبری از این تهدید خبر دارد. او تصریح کرد که گروه های یهودی افراطی با حمایت عناصری در داخل کابینه رژیم اشغالگر پیوسته او را تهدید می کنند.

زبارقه خاطرنشان کرد که شیخ صبری در تماس با دولت اردن، به عنوان سرپرست مقدسات در قدس و کنسولگری های عربی در این شهر، سعی کرده است آن را در جریان وخامت اوضاع قرار دهد.

شخصیت های مذهبی و سیاسی، روزنامه نگاران، افراد سرشناس و فعالان دانشجویی از جمله کسانی هستند که در این فهرست قرار دارند.

این کانال تلگرامی عبری روز دوشنبه گذشته یعنی تنها دو روز پس از آغاز عملیات "طوفان الاقصی" ایجاد شده است.

بنابر این گزارش، این کانال حتی آدرس محل زندگی برخی از اسامی این فهرست را درج کرده است و همین امر می تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد.

زبارقه گفت این گروه افراطی از نفوذ زیادی در کنست (پارلمان) "اسرائیل" و دستگاه های اطلاعاتی ان برخوردارند.

وی افزود: نکته نگران کننده در این مورد این است که در حال حاضر تحریک علیه اسامی موجود این فهرست علنی شده است که خود، خطری بالقوه برای شخصیت های اثرگذار در داخل فلسطین و جهان اسلام به حساب می آید.

پربیننده ترین خبرها