دومین ناو هواپیمابر آمریکا راهی مدیترانه شد

دومین ناو هواپیمابر آمریکا راهی مدیترانه شد
يکشنبه 23 مهر 1402 - 05:36

وزیر دفاع آمریکا گفت که برای جلوگیری از دخالت طرف‌های ثالث در جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه، ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را به شرق مدیترانه اعزام کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

در ادامه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای حمله به نوار غزه و جنگ با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، دومین ناو هواپیمابر این کشور هم راهی منطقه غرب آسیا شد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه گفت: «دستور حرکت ناو هواپیمابر آیزنهاور به شرق مدیترانه را صادر کردم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آستین در این‌باره توضیح داد: «حرکت ناو هواپیمابر دوم بخشی از تلاش‌های ما برای جلوگیری از خصومت‌ها علیه اسرائیل یا گسترش دامنه جنگ است».

وی همچنین افزود: «افزایش استقرار نیروهای ما نشان دهنده تعهد قاطع ما به امنیت اسرائیل و عزم ما برای جلوگیری از هر کشور یا نهادی است که به دنبال تشدید جنگ است».

پیش از این نیز وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن ادعای اینکه حماس نماینده مردم فلسطین نیست، گفت که واشنگتن به ارائه کمک‌های امنیتی مورد نیاز برای حمله زمینی به نوار غزه متمرکز است.

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه قبل که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد یکشنبه اعلام کرد که بر اثر حملات جنایتکارانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی، تاکنون ۲۲۲۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۷۴۴ نفر نیز مجروح شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها