آخرین خبرها از قتل داریوش مهرجویی و همسرش

آخرین خبرها از قتل داریوش مهرجویی و همسرش
يکشنبه 23 مهر 1402 - 10:14

شامگاه شنبه خبر باورنکردنی و دردناک قتل داریوش مهرجویی کارگردان سرشناس کشورمان به همراه همسرش در ویلای شخصی او در کرج در رسانه ها منتشر شد.

العالم - فرهنگی

مونا دختر آقای مهرجویی و وحیده محمدی‌فر زمانی که ساعت 10 شب به خانه باز می گردد؛ با پیکر بی‌جان پدر و مادر مواجه می شود که به قتل رسیده اند.

قتل با سلاح سرد

به گفته فرماندهی انتظامی استان البرز، این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور مأموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.

حمید هداوند افزود: این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.

شواهدی از نقش اتباع غیرایرانی وجود ندارد

محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان خانه سینما،اجساد به پزشکی قانونی منتقل شده و محل حادثه توسط پلیس در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه شواهدی از احتمال سرقت وجود دارد؛ تصریح کرد که درمورد اینکه اتباع غیرایرانی در این جنایت نقش داشته‌اند، هنوز شواهدی در دست نیست.

پرونده در دست بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس

رئیس‌کل دادگستری استان البرز در باره این قتل فجیع گفت: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.
وی افزود: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد، با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان صادر شده است.

پلیس: قاتل به‌زودی دستگیر می‌شود

سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا با بیان اینکه اقدامات فنی همان ساعات اولیه انجام شده، خاطرنشان کرد: کاراگاهان درمحل حاضر و درحال بررسی سناریوهای محتمل هستند.
وی تاکید کرد: عاملین این اقدام وحشیانه را به‌‌زودی دستگیر و به دستگاه عدالت خواهد سپرد.

پست مشکوک همسر مهرجویی

در روزهای گذشته همسر مهرجویی در صفحه شخصی اش در فضای مجازی از یک سرقت و تهدید از سوی افراد ناشناس خبر داده بود که امروز در فضای مجازی به سرعت بازنشر شد.

با این حال وی شکایتی نزد پلیس یا دستگاه قضایی مطرح نکرده بود.

سربری تکذیب شد

از سوی دیگر برخی از رسانه‌ها مدعی سربری در این قتل فجیع شدند که دادستان فردیس این موضوع را تکذیب و عنوان کرده که مقتولین براثر ضربات جسم سخت و جسمی تیز که احتمالا چاقو بوده، به قتل رسیده‌اند.

چند قطعه طلا نیز از دستان همسر مهرجویی سرقت شده است.

ابعاد قتل مهرجویی توسط وزارت ارشاد پیگیری می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی مهرجویی را از بزرگان جریان ساز سینمای ایرانی نامید که در طول شش دهه فعالیت، آثار ماندگاری را تولید کرد.
وی تصریح کرد: این حادثه تلخ و دردناک تا روشن شدن ابعاد آن توسط نهادهای ذی‌ربط پیگیری می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را با جدیت دنبال خواهد کرد.

مهرجویی شوالیه ادب و هنر فرانسه یا بهترین فیلمساز تاریخ سینمای ایران

داریوش مهرجویی از فیلم‌سازان برجستهٔ ایران بود که علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت.

در ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزهٔ شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) آمریکا بود.

مهرجویی با ساختِ فیلم گاو (۱۳۴۸) نگاه‌ها را متوجه سینمای ایران کرد. وی پس از انقلاب نیز فیلم‌سازی را ادامه داد و عضو پیوستهٔ فرهنگستان هنر شد.

از فیلم‌های مهم او می‌توان به اجاره‌نشین‌ها (۱۳۶۵)، هامون (۱۳۶۸)، سارا (۱۳۷۱)، پری (۱۳۷۳)، لیلا (۱۳۷۵)، درخت گلابی (۱۳۷۶)، مهمان مامان (۱۳۸۲) و سنتوری (۱۳۸۵) اشاره کرد.

براساس نتایج یک نظرسنجی در سال ۱۳۸۳، مهرجویی با آفریدن هفت شخصیت، بیشترین شخصیت سینمایی ماندگار را در سینمای ایران خلق کرده‌است.

همچنین، شخصیت هامون در فیلمی به همین نام از مهرجویی، ماندگارترین شخصیت در تاریخ سینمای ایران دانسته شده‌است.

مهرجویی بارها جزو برترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران انتخاب شده، از جمله در نخستین رأی‌گیری مجلهٔ فیلم به سال ۱۳۶۷ و در رأی‌گیری سال ۱۳۷۸ مجلهٔ دنیای تصویر و در نظرسنجی سال ۱۳۸۱ مجلهٔ نقد سینما. او در رأی‌گیری ۱۳۹۸ مجلهٔ فیلم به عنوان بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایران انتخاب شد.

مهرجویی جوایز متعدد بین‌المللی دریافت کرده‌است که می‌توان به جایزهٔ صدف طلایی بهترین فیلم جشنوارهٔ فیلم سن‌سباستین، سه جایزهٔ ذکر ویژه و جایزهٔ بخش نگاه نو و جایزهٔ فیپرشی از جشنوارهٔ فیلم برلین، جایزهٔ فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز و جایزهٔ هوگو نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو اشاره کرد.

پربیننده ترین خبرها