پادشاه اردن: جلوگیری از ورود آب و غذا به غزه جنایت جنگی است

پادشاه اردن: جلوگیری از ورود آب و غذا به غزه جنایت جنگی است
دوشنبه 24 مهر 1402 - 07:02

پادشاه اردن ضمن انتقاد از تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان غزه، گفت که جلوگیری از ورود غذا، آب و برق به غیرنظامیان بی‌گناه در غزه، یک جنایت جنگی است.

العالم - اردن

عبدالله دوم پادشاه اردن شامگاه امروز یکشنبه تأکید کرد که هر گونه تلاش برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین، نقض حقوق بین‌الملل است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از عبدالله دوم گزارش داد، کوچاندن مردم فلسطین همچنین اثرات فاجعه‌باری بر همه کشورهای منطقه خواهد داشت.

مسئولان صهیونیستی و آمریکایی اخیرا در تلاش هستند ساکنان نوار غزه را مجبور به کوچ اجباری کنند و کشور مصر را برای این منظور پیشنهاد کرده‌اند.

همزمان با اعمال فشار رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینیان، دستگاه اطلاعاتی مصر اطلاعات موثق و مستندی را در خصوص «سینا جایگزین غزه» از برخی شخصیت‌های جنبش فتح دریافت کرد.

پادشاه اردن همچنین گفت که جلوگیری از ورود غذا، آب و برق به غیرنظامیان بی‌گناه در غزه، یک جنایت جنگی است.

عبدالله دوم همچنین تأکید کرد که باید آتش‌بس در غزه برقرار شود و امتداد آن به کرانه باختری برسد تا تأثیر آن بر منطقه مشخص شود.

یک منبع آگاه در جنبش فتح هم گفت که دستگاه اطلاعات مصر کاملا مطلع است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از چندین سال قبل طرح موسوم به سینا جایگزین نوار غزه را مطرح کرده است.

این منبع افزود که طرح مذکور خسارت‌های زیادی را به امنیت ملی مصر وارد می‌کند به خصوص اینکه مصری‌ها دریافته‌اند که پایداری اهالی غزه در سرزمین خود به نفع امنیت ملی مصر است.

پربیننده ترین خبرها