چرا بایدن اشغال غزه را «اشتباهی بزرگ» دانست؟

چرا بایدن اشغال غزه را «اشتباهی بزرگ» دانست؟
دوشنبه 24 مهر 1402 - 21:08

خبر: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز با بیان اینکه هرگونه اقدام «اسرائیل» برای اشغال مجدد نوار غزه یک «اشتباه بزرگ» است، گفت: «پیش بینی نمی کنم که نیروهای آمریکایی به جنگ بپیوندند؛ زیرا این امر ضرورتی ندارد؛ چرا که اسرائیل خود یکی از بهترین نیروهای جنگی را در اختیار دارد».

العالم - فلسطین اشغالی

- هشدار بایدن به صهیونیست‌ها نسبت به اشغال غزه از ترس جان غیرنظامیان فلسطینی نبود، زیرا هر روز این اتفاق دردناک در مقابل چشمانش رخ می‌دهد؛ اما سر سوزنی برایش مهم نیست. این هشدار تنها از سر ترس برای خود و صهیونیست‌هاست چراکه نیک می داند اگر رژیم صهیونیستی مرتکب چنین اقدامی شود در واقع با پای خود وارد جهنم شده و آمریکا را هم به دنبال خود وارد چنین جهنمی می کند.

- اگر بایدن حامی صهیونیست‌ها حتی یک درصد احتمال می داد نظامیان اشغالگر صهیونیست در صورت ورود به غزه به پیروزی دست یابند، جهت بازگرداندن آبروی «اسرائیل» و ارتش به اصطلاح «شکست ناپذیر» آن بابت «طوفان الاقصی»، قطعا این رژیم را به اشغال غزه تشویق می کرد، همانطور که با ترویج دروغ سربریدن کودکان اسرائیلی توسط مبارزان مقاومت، به کشتن کودکان غزه تشویق می کند.

- اگر طبق گفته بایدن «اسرائیل بهترین نیروهای جنگی را داشت» این گونه به کشتار کودکان و زنان ادامه نمی داد و آمریکا ناوهای هواپیمابر و سربازان خود را به منطقه نمی فرستاد و مقامات ارشد غربی برای کمک این طور سراسیمه به سمت آن نمی شتافتند. آنها ابراز آمادگی کردند که تمامی تسلیحات موجود در زرادخانه‌هایشان و تمام سرویس های اطلاعاتی را در اختیار این رژیم قرار دهند. حال آنکه رژیم صهیونیستی علیه یک دولت یا یک ارتش وارد جنگ نشده است بلکه گروهی از جوانان هستند که به برحق بودن مسئله فلسطین ایمان دارند.

- بایدن با چشمان خود دید که چگونه سربازان و شهرک نشینان از مقابل چند جوان مقاومت فرار کردند و چگونه حجم کثیری از این شهرکنشینان در فرودگاه ها و بنادر اسرائیلی حضور یافتند تا از اراضی اشغالی پا به فرار بگذارند. مشاهده این صحنه ها پیام روشنی داشت که اگر نتانیاهو و گروه افراطی‌اش بیش از این پافشاری کنند، کسانی که در طول هفت دهه به فلسطین فرستاده شدند ظرف چند دقیقه از مقابل صاحبان واقعی این سرزمین گریخته و ناپدید خواهند شد.

- ترس بایدن از اشغال غزه، به دلیل شناخت او از غزه است که محور مقاومت آن را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت و درهای جهنم را به روی رژیم صهیونیستی خواهد گشود آنگاه ناوهای هواپیمابر، کشتی‌ها و سربازانش برای این رژیم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها