گروسی: نباید درمورد ایران هم مانند کره‌شمالی شکست بخوریم

گروسی: نباید درمورد ایران هم مانند کره‌شمالی شکست بخوریم
سه شنبه 25 مهر 1402 - 02:07

مدیرکل آژانس اتمی با تشبیه ادعایی شرایط ایران به وضعیت کره شمالی پیش از اخراج بازرسان آژانس و انجام اولین آزمایش اتمی، گفت که باید مانع تکرار آن اتفاق شوند.

العالم-ایران

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه مدعی شد که جهان نباید در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، دچار شکستی بشود که در برابر برنامه اتمی کره شمالی متحمل گردید.

گروسی در کنفرانس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که کشورهای مختلف باید مراقب باشد تا مطمئن شوند که بن‌بست با ایران بر سر برنامه هسته‌ای، شبیه کره شمالی نمی‌شود.

وی در این‌باره گفت: «ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این مشکل به کار بگیریم و درباره اینکه چه اتفاقی درخصوص ایران در حال رخ دادن است و چه کاری برای آن می‌توان انجام داد، بحث کنیم تا به یک شکست درمورد کشوری که توانایی‌هایی برای تولید تسلیحات اتمی دارد، تبدیل نشود».

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این نیز مدعی شده بود که اجرای توافق‌های اخیر راستی آزمایی با ایران پیشرفت مورد نظر این سازمان را برآورده نکرده است.

گروسی همچنین در زمینه عدم تمدید اعتبارنامه برخی از بازرسان آژانس از سوی ایران ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران در تصمیم خود درباره بازرسان این سازمان تجدیدنظر کند.

چندی قبل، سخنگوی وزارت صنعت انرژی هسته‌ای کره شمالی آژانس اتمی گفته بود که آژانس اتمی به بلندگوی جیره‌خوار آمریکا تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها