گزارش خبرنگار العالم از ادامه تنش و درگیری در جنوب لبنان

سه شنبه 25 مهر 1402 - 12:07

خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد: پس از یک آرامش موقت در مرزهای جنوبی لبنان در ظهر روز دوشنبه، به دنبال صف آرایی ارتش رژیم صهیونیستی و مقابله مقاومت اسلامی در این منطقه، از بعد از ظهر دیروز اوضاع دوباره متشنج شد.

العالم - لبنان

مریم علی، خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد مقاومت دوربین های نظارتی در سایت جورداح در شهرک الضهیره و سایت ظهر الجمل در ظهرک رامیا در جنوب لبنان را هدف قرار داد؛ به دنبال آن، نظامیان صهیونیست اطراف الضهیره را زیر آتش توپخانه گرفتند و شهرک یارین را به شدت گلوله باران کردند.

اندکی بعد، نظامیان صهیونیست حملات توپخانه ای به شهرک الضهیره و البستان و برکه ریشا را از سر گرفتند؛ همزمان هواپیمای شناسایی رژیم به گشت زنی در آسمان این منطقه پرداخت. همچنین گزارش شد که صدای تیراندازی از شهرک مسکاف عام به گوش رسیده است و اطراف شهرک رمیش هم به شدن هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت.

اطلاعات موجود حکایت از اصابت 20 گلوله فسفر سفید به الضهیره و تیراندازی نزدیک شهرک مسکاف عام دارد. همچنین آژیر خطر در مقر نیروهای یونیفل در الناقوره به صدا درآمد.

مقاومت اسلامی با صدور بیانیه ای، از حمله به مواضع ارتش صهیونیستی در مسکاف عام، خربه المناره، هرمون، ریشا و رامیه و مجروح شدن تعدادی از صهیونیست ها خبر داد.

مقاومت اسلامی در بیانیه دیگری اعلام کرد که به مواضع صهیونیست ها در الضهیره حمله کرده و یک دستگاه تانک میرکاوا را با در این منطقه با موشک های نقطه زن هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مواضع ارتش این رژیم در چند نقطه هدف قرار گرفته است و به دلیل استفاده ارتش این رژیم از بمب های فسفر سفید در مناطق درگیری، مواردی از حالات خفگی در الضهیره و البستان و علما الشعب و یارین مشاهده شده است.

ترس و وحشت همچنان بر رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان در شمال فلسطین اشغالی سایه افکنده است چون هر لحظه باید منتظر اتفاقی تازه باشند.

ارتش رژیم صهیونیستی طرحی را برای تخلیه شهرک هایی که در فاصله دو کیلومتری از مرزهای لبنان قرار دارند، اجرا می کنند و هشدار داده که اگر حزب الله تصمیم به حمله به "اسرائیل" بگیرد، باید منتظر شدیدترین پاسخ ها باشد. کما اینکه از شهرک نشینان در منطقه مرزی با لبنان خواسته اند از بیم عملیات نفوذ نیروهای مقاومت، به پناهگاه بروند.

پربیننده ترین خبرها