بایدن به نتانیاهو: بمباران و کشتار بیمارستان المعمدانی غزه کار طرف مقابل است نه شما

بایدن به نتانیاهو: بمباران و کشتار بیمارستان المعمدانی غزه کار طرف مقابل است نه شما
چهارشنبه 26 مهر 1402 - 12:37

رییس جمهور آمریکا به نتانیاهو گفت که هدف قرار دادن و کشتار بیمارستان المعمدانی غزه کار طرف مقابل بوده و کار شما نیست.

العالم ـ فلسطین اشغالی

جو بایدن رییس جمهور آمریکا که صبح امروز به اسراییل سفر کرده خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: می‌خواستم به اینجا بیایم تا مردم اینجا و در کل جهان بدانند که ما در کنار «اسرائیل» هستیم.

وی به نتانیاهو گفت: من از انفجار دیروز در بیمارستان المعمدانی ناراحت و عصبانی بودم و به نظر می رسد که طرف مقابل پشت آن حمله است نه شما.

حمله سه شنبه شب (25 مهر ماه)‌رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه به شهادت بیش از 500 نفر منجر شد که به گفته مقامات فلسطینی بسیاری از اجساد قابل شناسایی نیست، این جنایت کشتار جمعی شوک و واکنش جهانی را به همراه داشت. مقامات، نهادها و سازمان های مختلف جهانی بر ضرورت پاسخگو بودن این رژیم تاکید کردند.

رییس جمهور آمریکا افزود: ما می خواهیم مطمئن شویم که اسرائیل آنچه را که برای پاسخ به حملات حماس نیاز دارد، در اختیار دارد.

این درحالی است که پیش از این خبرنگار شبکه "بی بی سی" گفته بود که با توجه به حجم انفجار بسیار سخت است که آن را چیزی جز موشک اسرائیلی بدانیم.

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از سخنان بایدن، به اتهامات مطرح شده و دروغ پردازی های رژیم صهیونیستی که باهدف فرار از مجازات کشتار جمعی به دنبال بمباران بیمارستان المعمدانی غزه که به کشتار بیش از 500 نفر منجر شد،‌ واکنش نشان داده بود.

جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد،‌ اتهامات رژیم صهیونیستی علیه این جنبش باطل و بی اساس است، مقاومت هرگز از مراکز غیر نظامی برای اهداف نظامی استفاده نمی کند.

در بیانیه این جنبش آمده است: ضد و نقیض بودن داستان های رژیم اشغالگر گویای دورغ بودن آنها است. این رژیم می کوشد از مسئولیت خود در قبال این جنایات شناخته شده خود شانه خالی کند.
جهاد اسلامی خاطرنشان کرد، رژیم اشغالگر می کوشد از جنایات علیه ملت فلسطین شانه خالی کرده و با حمایت آمریکا به این جنایات ادامه دهد.

پربیننده ترین خبرها